Oh, the materialism

Internetten og TVen har tatt kveld i heimen vår, så nå har Anders og jeg inntatt McDonalds på Majorstuen for å få dagens dose med geeking. Så fint vær det er i Oslo i dag, det er faktisk litt varmt! Blir så herlig å kunne gå i skinnjakke og shorts igjen uten å fryse, jeg føler det har vært en evighet siden sist det var mulig. I tillegg er det herlig at det er lyst ute mye lenger nå ♥

Jeg var på postkontoret isted og sendte av gårde min kjære Louis Vuitton-veske og min Michael Kors-veske i leopard </3 Det gikk litt vel mye penger i USA, og når nye ting kommer inn så må gamle ting ut! Men det går fint, jeg har funnet ut at jeg synes ikke det er så gøy å ha vesker som alle andre har (sikter til Louis Vuitton). Nå har jeg prøvd meg på to LV-vesker som jeg trodde skulle være nærmest livsforandrende for meg, men det var de altså ikke. Jeg brukte dem faktisk ikke så mye i det hele tatt. Sannheten er at når en endelig får råd til å kjøpe seg akkurat det en har villet hatt så lenge – den dyre veska, designerklokka, whatever – så varer gleden langt i fra så lenge som en skulle tro. En blir aldri mettet, en vil alltid ha noe nytt uansett hvor mye klær, sko og vesker en kjøper – fordi det er tomme, livløse ting. Gir det en noe? Ja. Fikser det ting? Nei.

 

Nylig solgte jeg også to Marc by Marc Jacobs-vesker, så nå sitter jeg igjen med noen få, men jeg sitter igjen med mine favorittvesker <3 Kvalitet foran kvantitet. Jeg har alltid hatt for mye av alt, og da setter en ikke like stor pris på tingene sine. Derfor samlet jeg også opp en del klær i går da jeg ryddet i skapet, for å gi til Fretex. Det føles ut som en tung bør blir løftet fra mine skuldre hver gang jeg kvitter meg med ting jeg har for mye av, fordi jeg har tendenser til å være en ekstrem samler. Når jeg skal kaste noe så kommer jeg plutselig på tusen bruksområder for akkurat den gjenstanden, fantasien løper nesten løpsk, men innerst inne vet jeg at jeg aldri kommer til å bruke den.

 

Oh, the materialism… Can’t live with you, can’t live without you. 

10 kommentarer
    1. Så flink du er som gir til Fretex! Jeg greier ikke å gi fra meg klær, vekser og accessories! :S Hjemme hos mamma og pappa er det fortsatt fullt i klesskapene og i kleskomoden, og for å ikke glemme alt på kottet eller på loftet.. -.-‘

    2. Så herlig da! Vet du hva? Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier der. Jeg har kjøpt meg min første designerveske nå, så vet ikke hvordan den følelsen er å ha det. Men som du sier, man blir jo aldri lei og mere skal man ha. Har akkurat det shopping problemet jeg også. Men det er utrolig godt å kvitte seg med ting man ikke bruker! Syns du er flink jeg som har fått solgt de veskene og ryddet skapet ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg