Testing av Nilens Jord hudpleieprodukter

Nilens Jord er et dansk merke som har sminke og hudpleie til priser som er litt lavere enn salongprodukter. Merket er ikke særlig kjent i Norge, men er en av de best selgende skjønnhetsmerkene i Danmark. Jeg har fått testet noen kremer og tenkte å skrive litt om hva jeg synes om dem.

Face Cream Vitamin Complex er en ganske rik krem, og inneholder mange viktige vitaminer, som C, E og F-vitaminer. Den inneholder også aprikoskjerneolje og mandelolje, noe som gjør at det er en litt fet krem. Jeg tenker at denne passer best for de som har tørr eller eldre hud. Kremen er helt hvit og lett egentlig, helt til jeg smører den ut på huden og merker at den er ganske fet. Den er iallefall fetere enn andre kremer jeg har på baderommet, men jeg mislikte den ikke av den grunn. Jeg kommer nok til å bruke denne mest på natten, og den vil også funke godt som en lett kuldekrem om vinteren. Når jeg kjenner kremen på ansiktet så klarer jeg ikke å la være å tenke på at dette er en typisk krem mamma ville likt! 😉


Repair Balm minner meg litt om Elizabeth Ardens 8 hour cream, den kan brukes til alt mulig fra neglebånd til lepper. Den er oljebasert, altså veldig fet, og er fin å bruke på steder hvor huden trenger litt ekstra pleie. Den inneholder sheabutter og andre oljer som har pleiende egenskaper, og er bra å bruke på tørr og irritert hud. Jeg kommer nok ikke til å bruke den i ansiktet, men den er veldig fin til neglebånd, lepper og ekstra tørre steder på kroppen.

Nilens Jord fåes i utvalgte forhandlere i landet.

Follow on Bloglovin

7 kommentarer
    1. May Lærke Vang Sybrandt: Ja, har hørt mye om solpudderet og børsten har jeg men har ikke prøvd den enda. Kan tenke meg at begge produktene er bra;)

    2. Du må prøve leppe scrub fra nilens jord
      Den har små korn som skrubber bort dø hud og gjør leppen myke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg