Mine redninger mot tørre vinterlepper

Om vinteren er det mye tørrere luft og huden blir generelt mye tørre. Ofte merker en det veldig på leppene, noe jeg har gjort i det siste. Da må jeg bare å begynne å pleie dem med mine favorittprodukter. Min absolutte favoritt leppepomade er The Balm fra glominerals. Jeg bare elsker den! Den smører ikke leppene med bare fett, den gir genuin fuktighet. Ofte havner en i en dårlig sirkel hvis en bruker dårlige leppepomader – en blir tørr på leppene av å bruke dem, og da må en bare fortsette å påføre. Dette slipper jeg med glominerals The Balm. I tillegg er den HUGE, så det er mye vanskeligere å tulle den bort. Den finnes i herlig kirsebær eller mint.

Skrubb er en absolutt must-have for tørre lepper! Jeg har brukt denne fra Everyday Minerals en stund, og er veldig fornøyd med den. Det viktigste er at du bruker en som er beregnet på lepper, på grunn av den tynne huden på leppene. Hvis du ikke har en leppeskrubb kan du påføre vaselin eller en god leppepomade og skrubbe leppene med en fuktig og myk tannbørste. Dette gjør underverker også! Når du skrubber vekk døde hudceller og flak fra leppene, blir de jevnere og huden fornyer seg. Etter jeg har skrubbet og tørket av leppene, påfører jeg leppepomaden min.

Repair Balm fra Nilens Jord er en fin, fet krem basert på Sheabutter som kan brukes til det meste av tørr og irritert hud. Denne er fin å bruke som kuldekrem til leppene, om det er mange minusgrader ute og du trenger mye fett i kremen for å beskytte leppene.

Smask!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg