Hudpleietips: Supergod ansiktsrens

Jeg kan ikke ha en blogg og unngå å skrive om en av de beste ansiktsrensene ever. Jeg er stor fan av Babor-hudpleieprodukter fordi de holder så høy kvalitet, men denne to stegs-rensen er nok en av mine største favoritter, ved siden av ampullene. Første steget er HY-ÖL, en hydrofil renseolje for alle hudtyper, med rene naturlig oljer fra soya, sesam, peanøtter og Quillja-ekstrakt. Andre steget er Phytoactive, som fjerner både olje- og vannløselige forurensinger på en grundig og skånsom måte. Det finnes 4 typer Phytoactive, og du velger etter hvilken hudtype du har. Jeg har for eksempel kombinert hud, derfor bruker jeg Phytoactive Combination.


1. Du begynner med å påføre 3-4 pump av HY-ÖLen på tørr hud. Masser den godt inn i ansiktet. 2. Jevn over med 2 pump Phytoactive. 3. Masser til slutt med fuktige fingertupper, til det dannes en melkeaktig konsistens. Skyll av med masse kaldt vann.

Det som er det største plusset med Babor-rensen, er at den tørker virkelig ikke huden ut i det hele tatt, den gjør vel nesten det motsatte. Jeg er veldig opptatt av å ikke tørke ut huden for å forebygge rynker, derfor setter jeg veldig stor pris på dette. Ofte kan en føle seg stram i huden etter at en har renset, men med denne får en ganske fuktig hud etterpå. Såpe tørker jo generelt ut huden, men Babors løsning fungerer ikke på samme måte.

Prisen er kanskje litt stiv for noen, men når du først har prøvd den så tror jeg du vil mene at den er verdt det. Veil. pris for HY-ÖL: 385,- Veil. pris for Phytoactive: 295,- Babor selges blant annet på RÅH og Beth’s Beauty i Oslo.


5/5

4 kommentarer
    1. En rens vil ikkje tilføre fukt på nåken måte, den vil bare rense vekk rester etter sminke, forureining, talg etc. Men den har (skal iallfall ikkje ha) samme ph-verdi som ein såpe som derimot tørker ut huden mykje meir. Fukt får ein berre tilført via kremmer, serum, masker etc. 🙂
      Er sjølv veldig glad i Baborproduktetene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg