Lipstick tutorial // Røde lepper

Røde lepper er noe jeg ofte går med, både til hverdags og til fest. Det gir et veldig karakteristisk uttrykk, og er aldri kjedelig. Om du føler det blir for mye til hverdags, kan du likevel bruke looken til mer festlige anledninger. Jeg har vært på jakt etter den “perfekte” rødfargen så lenge, den klassiske røde Gwen Stefani-fargen – hverken for lys eller for mørk. Her om dagen fant jeg den blant Babors sminke, og den heter passende nok 14 Classic Red.

En kan veldig fort se feil med rød leppestift, for den er så utrolig synlig. Derfor er det lurt å følge noen enkle steg for å få best mulig resultat:

Forberede leppene: Bruk en god leppepomade eller vaselin på leppene og skrubb lett med en tannbørste med litt vann på. Tørk bort restene etterpå. 

Base: Legg en base som gjør at leppestiften ser jevnere og finere ut på, og får den til å holde lenger. Jeg liker veldig godt Babors Advanced Lip Base, som gir en veldig nøytral farge på leppene, slik at fargen på leppestiften ikke blir påvirket av din egen leppefarge.

Lipliner: Om du legger liplineren i mange strøk, som om du tegner en skisse, er det enklere å få det mer presist enn om du kun drar en lang linje i ett. Tegn rundt hele munnen. Du kan få leppene til å se større ut om du tegner litt utenfor leppene, men for all del – ikke overdriv dette. Jeg bruker lipliner som hører til leppestiften, Babor Maxi Definition Lip liner i fargen 06 Classic Red.

Leppestift: Du får best resultat og riktig mengde leppestift hvis du bruker en leppestiftbørste. Jeg bruker den som er bakpå lip lineren, og dypper den i leppestiften før jeg “maler” leppene inni med Babors 14 Classic Red.

7 kommentarer

Siste innlegg