MAC nude lip color

Jeg kjøpte MAC Glaze i fargen Hue for en stund siden, og bruker den ganske ofte. Jeg har ikke skrevet om den før, så jeg tenkte å tipse dere i tilfelle dere trenger en bra nude leppestift 🙂 Den er ikke sånn kjempelys, det er en fin lyserosa farge som ser relativt naturlig ut på leppene. Siden det er en Glaze så varer den ikke lenger enn et par timer på leppene, og den er litt sånn sheer/gjennomsiktig. Likevel liker jeg den godt, for den skiller seg litt ut fra de andre jeg har. Det er heller ikke skimmer i den, noe som er positivt. 

Når det gjelder nudefarger, så kan de ofte se litt “kakete” ut hvis du påfører for mye. Derfor er det lurt å skrubbe leppene på forhånd for å få bort flak, og i tillegg ta bort overflødig leppestift etterpå. Mange pleier å gni leppene sammen etter at de har tatt på leppestift, men det er ikke det beste. Leppestiften mister glansen og kan bli kakete av det. Da er det bedre å bruke et papir og presse det lett inntil leppene.

Jeg liker veldig godt å bruke lysere leppestift til sotede øyne, for det gir en så fin kontrast. Jeg liker sterke farger også, men nude lepper er egentlig min all time favorite når det gjelder leppestift, pluss at det får dem til å se større ut. 

Liker du nudefarge på leppene? 🙂

9 kommentarer

Siste innlegg