Good and bad – Self tan

Ville bare gi dere en liten anmeldelse av de to siste selvbruningene mine, Fair Maiden av Urban Tan og St. Tropez Express Mousse. Det er jo et evig jag etter den perfekte selvbruningen, så derfor vil jeg gi dere en heads up på hvilken av disse som er verdt å prøve og hvilken som er verdt å droppe etter min mening. 

Jeg hadde store forventninger til St. Tropez Express 1 Hour, den kostet mye (499,-) og en forventer mye bare utifra merket.

Først ble jeg helt forelsket i denne, fargen var supernaturlig og den ga mye farge med en gang. En skal skylle den av etter enten 1, 2 eller 3 timer, utifra hvor mørk en vil ha fargen. Den er enkel å påføre og lukter ikke ille. Noe vanskelig å vaske av hendene siden den setter farge så fort, så jeg vil anbefale å bruke hanske. Minuset med denne er dessverre at den flasser så elendig av, bare etter et par dager, at det ikke veier opp mot det positive. I tillegg er det veldig vanskelig å skrubbe vekk “flasset” slik at en kan begynne på ny. Denne kunne vært helt perfekt, bortsett fra at den ikke gir fuktighet og flasser helt elendig av. Veldig synd.

Etter fiaskoen med St. Tropez måtte jeg skaffe meg en ny selvbruning, og det ble Fair Maiden av Urban Tan. Denne er 100% vegansk, parabenfri og glutenfri.

Den har også en masse ekstra bonuser for huden, som koffein for å stramme opp huden, og Q10 og Wakame-ekstrakt som har anti-aging egenskaper. Når en ikke tar solarium så er en veldig avhengig av en selvbruning som gir mye fuktighet og som er bra for huden, så dette var veldig positivt for min del. 

Det er en gel med fargeguide i som gjør at det er enkelt å påføre den. Jeg trenger ikke å bruke hansker når jeg påfører den, ettersom den ikke “stainer” hendene så raskt. Den lukter ikke selvbruning, men fresht og blomsteraktig. Etter påføring merker jeg at huden har fått rikelig med fuktighet, og den trekker raskt inn. Det står på tuben at fargen kommer etter 6-8 timer, men jeg ser farge etter 2-3 timer. Som det står bakpå tuben, er det best å sove med den over natten. 

Fargen blir veldig naturlig, den er kanskje litt lys, men dette er en selvbruning som kan brukes som en body lotion som kan påføres en gang daglig. Hvis du ønsker mørkere farge så kan du gå for den som er hakket mørkere, Dark Diva. Det tar flere uker før den begynner å flasse av, og flassingen er ikke i nærheten så synlig som med St. Tropez, i tillegg er det superenkelt å skrubbe den bort med peeling. Dermed kan en begynne på nytt igjen enkelt, uten å gå rundt med en skjoldete hud i flere dager. 

Jeg er veldig positivt overrasket over Urban Tans Fair Maiden, og ekstra pluss for at den er så naturlig og hudvennlig! Kan kjøpes her.

Har du prøvd en av disse selvbruningene? Hva synes du?

8 kommentarer
    1. Yvonne: Nei, jeg ble utrolig skuffet over St. Tropez! Tror du kommer til å like Urban Tan sine 🙂 Jeg tenkte å prøve Dark Diva neste gang 🙂 klem!

    2. Glutenfri?! Det var da også noe en selvbruning kunne være. Den er vel fra USA tenker jeg, hehe.
      Fin guide! Det er jammen ikke lett å finne en perfekt selvbruner, nei. Ikke prøvd noen av dem. For øyeblikket er min favoritt fra Xen Tan 🙂

    3. Hei!
      Et tips: Om en selvbruner lett gir farge og setter seg på hendene fjerner vaskepulver dette effektivt og raskt. Jeg føler ikke jeg har så god kontroll om jeg bruker hansker, og elsker derfor dette trikset 🙂

    4. Tine: Hei! Ja, jeg vet. Eneste er at det ikke er bra for huden, og jeg er redd det skal oppstå allergiske reaksjoner til slutt. Så jeg tror det er lurt å være litt forsiktig med det 🙂 Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg