Skånsom hånddesinfeksjon

Hånddesinfeksjon uten alkohol? Finnes det? Jepp. Og det har blitt en av mine nye favorittprodukter innenfor hygiene. Denne typen desinfeksjon passer utmerket for de med sår og sensitiv hud, og for hud som tørker lett ut. Antibac Alkoholfri er vannbasert og inneholder ikke alkohol, og er derfor godt egnet på sår hud og tørre hender ettersom den ikke gi svie eller ubehag. Den er spesielt mild mot huden fordi den ikke inneholder noen avfettende stoffer, det vil si at den «tærer» ikke på huden slik som for eksempel såpe gjør, derfor er den ekstra skånsom mot hud og hender. Antibac Alkoholfri er dermatologisk testet og mild og skånsom mot huden, og den lukter heller ingenting, en fordel for de som synes vanlig Antibac lukter sterkt. Likevel er det en desinfeksjon som fungerer utmerket i forhold til å hindre smitte og bakterier, ved hjelp av virkestoffet PHMB.

Jeg har to typer som jeg bruker, det ene er alkoholfrie servietter, som du ser bilde av over:

Disse er fine å bruke hvis du har synlig skitt på hendene, etter for eksempel å ha spist. På denne måten får du en mekanisk vask i tillegg til desinfisering.

Det andre produktet jeg bruker er alkoholfri spray:

Den bruker jeg om jeg føler at hendene er skitne, men jeg ikke har noe synlig skitt på hendene. Denne bare sprayer jeg på hendene og gnir sammen og lar lufttørke.

 

Etter at jeg oppdaget Antibac Alkoholfri bruker jeg den nesten hver gang jeg skal påføre flytende foundation og concealer på ansiktet, for å hindre urenheter. Ettersom det ikke tørker ut hendene, kan jeg nå bruke det mye oftere, og det sparer meg for mye tid på morgenen! Serviettene er også helt geniale å ha med på ferie, når en skal touche opp sminken, og kanskje har synlig skitt på hendene i tillegg.

 

Overflate

Et ekstra pluss med Antibac Alkoholfri er at det ikke fører til slitasje på for eksempel skinn, skai, plast, gummi og lignende, så om du vil tørke over mobildekselet ditt for eksempel, som inneholder mye bakterier, så går det trygt på disse materialene.

 

I samarbeid med Antibac

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg