The perfect highlighting combo

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush-18_zpsbjuqsv7q.jpg

På lørdag prøvde jeg ut en ny kombo med highlightere, som resulterte i en flott glød, derfor vil jeg gjerne dele “oppskriften” med dere. Jeg tok først på foundation i ansiktet, men unnlot å påføre den der jeg skulle ha highlighteren, i hovedsak over kinnbenet. 

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush8_zpsbwepqgiz.jpg

Først påfører du en flytende highlighter over kinnbenet, jeg har brukt Sheer Tint Base Illuminator fra glominerals. Denne kan også blandes inn i foundationen for å gi mer glød til hele ansiktet. En annen variant er MAC sin Strobe Cream som også skal være veldig bra.

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush-9_zpsztwxequ8.jpg

Deretter klapper du den inn med en fuktig Beauty Blender for å blande den godt inn i huden.

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush5_zpshvvhrosz.jpg

Påfør deretter gloDust 24K Gold fra glominerals oppå highlighterkremen med en luftig børste, slik at det ikke blir for mye. Denne trenger du svært lite av, men resultatet blir så fint! Jeg elsker Duo Fiber børstene fra Real Techniques, de er så lette å påføre pudder jevnt med. Spesielt denne Contour Brushen passer bra til dette, siden den ikke er så stor. Den plukker ikke opp like mye produkt som en med tettsittende hår, derfor er den veldig god å bruke med gloDust 24K.

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush-6_zpsksfrxaop.jpg

Etterpå er det viktig at du lar de highlightede områdene være i fred, og ikke legger masse produkt oppå der, som for eksempel finishing pudder. Da blir mye av gløden borte. Jeg likte denne komboen fordi det gjorde at huden så mye mer glødende ut, og når du bruker både våte og tørre produkter så blir effekten mye tydeligere. Den varte også hele kvelden!

 photo perfekt highlighter glominerals illuminator duo fiber contour brush2_zps4kjyb1tj.jpg

Jeg kunne bare ta bilder med mobilen siden det var så mørkt, men jeg likte veldig godt resultatet! Eneste er at det ser ut som jeg har tatt den alt for langt oppe ved øyet på grunn av bildet, det skal den altså ikke. Den skal rett over blushen over kinnbenet. Rekkefølgen er altså: contouring (skygge), blush og så highlighter øverst.

Hvilken highlighter bruker du?

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg