Urban Decay x Gwen Stefani palette

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop-9_zps1tg56qlk.jpg

Da har jeg endelig fått tak i Urban Decay x Gwen Stefani-palettet. Jeg elsker Gwen Stefani, hun er en undervurdert kvinne med utrolig kul stil, både når det gjelder klær og skjønnhet. Hun er så gjennomført, og hun er aldri kjedelig.

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop-11_zpsyi3xnctq.jpgJeg så med engang at denne var verdt å investere i. Den har party og hverdags pakket sammen i ett. Jeg kan lett klare meg med kun denne paletten! Den har de knalle, glitrende fargene, men også mange duse, matte nudefarger som en kan bruke til alt. Og i tillegg mørkebrun og sort. Da kommer en utrolig langt, fordi de kan mikses på så mange forskjellige måter. Jeg bruker også «festskyggene» til hverdags, som for eksempel den blå som jeg har demonstrert gikk jeg med på dagen. Er ikke hver dag en fest? Vi kan iallefall late som!

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop-15_zpsvhsqk40n.jpg photo gwen stefani urban decay palette danger pop-13_zpspwecwe1o.jpg

Til denne looken brukte jeg et triks jeg lærte av Dajana på sist sminkekurs, og det var å spraye kosten med litt Prep + Prime fra MAC før jeg påførte den på øyelokket. Da får øyenskyggen utnyttet sitt fulle potensiale, ved at den blir cirka like pigmentert som den er i paletten. Den får også et kremaktig preg, og det ser bare mye bedre ut. Det er ikke noe du må gjøre hver gang, for paletten er veldig godt pigmentert, men det er et triks for å få noen looker til å bli enda mer dramatiske. 

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop4_zpsg6cmqatx.jpg

Jeg benyttet en flat børste med Prep + Prime til å påføre den blå øyenskyggen opp til globallinjen cirka, og så brukte jeg en blendingbørste (MAC 217) til å duse ut overgangen. Da brukte jeg 217 tørr, påførte litt blå øyenskygge og duset ut kantene.

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop-14_zpstq8ufrd3.jpg

Deretter la jeg Pop, fortsatt med 217-kosten, over den dusede, blå overgangen for å fremheve blåfargen (oransj er komplimentærfargen til blå). Dette gir en fin dybde i looken.

 photo gwen stefani urban decay palette danger pop-12_zpsuzzy4nmp.jpg photo gwen stefani urban decay palette danger pop12_zps9sfbxmi8.jpg photo gwen stefani urban decay palette danger pop2_zpsso8np4oe.jpg photo gwen stefani urban decay palette danger pop10_zpsjyshsorm.jpg photo gwen stefani urban decay palette danger pop-16_zps7lgl1z4z.jpgMAC Prep + Prime, UD x Gwen Stefani og øyenskyggebørste fra Naked2-paletten.

 

Likte du looken?

9 kommentarer
    1. Hei Heidi!
      Syns du er så sinnsykt flink til å sminke deg.
      Lurer på om du holder kurs eller om du kunne vært interessert i å holde kurs?
      Jeg trenger hjelp, hehe 🙂

    2. Kathrine: Hei Kathrine! Å, synes du det? Takk! Jeg holder dessverre ikke kurs, er bare selvlært :p kanskje en gang i fremtiden, hehe. imellomtiden kan jeg heller prøve å lage noen sminkevideoer for dere 🙂 klem

    3. Er så imponert over at du har lært deg alt selv!
      Jeg stemmer for sminkevideoer 🙂
      Jeg sliter med akne og må derfor bruke kun mineralsminke,
      Kanskje du kunne laget en full look der du bare bruker mineralsminke?
      Jeg syns det er så vanskelig å få bra resultater, men øving gjør vel mester 🙂
      God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg