Endelig en selvbruning som funker!

 photo st. tropez self tan mousse_zpsm9vflrfj.jpg

Endelig har jeg fått tak i en selvbruning som funker! Det vil si funker året rundt. Jeg soler meg aldri, derfor er jeg avhengig av en selvbruner som jeg kan bruke stort sett hele tiden. Jeg har vært borti brukbare før, men problemet har stort sett vært flassingen, og det er et stort problem. Da har jeg fin tan i et par uker, og så ser det ut som om jeg er midt i ett hamskifte etterpå. Ellers er fargen for lys, forsvinner for fort, produktet tørker ut huden osv. Det er så mangt som skal klaffe.

Da jeg var på Face It på Frogner og fikk hudpleiebehandling for litt siden, så spurte jeg hudpleieren der om hva hun anbefalte. Og det var St. Tropez self tanning mousse, den originale. Den har også utrolig mange bra anmeldelser på nettet, nesten fem stjerner i gjennomsnitt, så jeg tenkte at jeg måtte prøve den. Jeg har prøvd Express versjonen før, og den var IKKE noe å skryte over. Fin farge, men den flasset veldig.

Nå har jeg brukt den originale St. Tropezen i over en måned, og det er kun nylig jeg har begynt å flasse bittelitt. Det er nesten ikke nevneverdig flassing i forhold til andre selvbruninger, og det tok veldig lang tid før det i hele tatt skjedde. I tillegg har jeg kun skrubbet meg én gang og ikke brukt fuktighetskrem ofte nok i det hele tatt, så det er ganske imponerende at den har holdt såpass lenge. Den lukter ikke selvbruning, og inneholder Aloe Vera, så jeg opplever ikke at den tørker ut huden.

 photo tan copy_zpsflv50n3j.jpg

1. Bliss Blood Orange+White Pepper Sugar Scrub her // 2. St. Tropez Self Tan Mousse her // 3. St. Tropez Tan Application Mitt her // 4. St. Tropez Everyday Body Moisturiser her

Selvbruningen påføres etter dusj og skrubb, og så skal den skylles av etter cirka 8-10 timer. Det er guide-fargen som skylles av, altså den overflødige fargen. Dermed slipper du å skitne til sengetøy osv, hvis du påfører den på dagen og dusjer på kvelden. I tillegg så kan en bruke fuktighetskrem hver dag! Det har jeg virkelig savnet, for jeg var så flink på det før. Fuktighetskrem gjør at selvbruningen varer lenger og ikke flasser. Jeg skrubber meg cirka en gang hver uke eller hver andre uke, og til og med da får jeg ikke nevneverdige skjoller. En del av fargen forsvinner, men jeg får en jevn overflate og kan påføre farge på nytt. 

Forresten, St. Tropez hansken er magisk! Jeg har aldri brydd meg med å bruke hanske før, men altså til mousse så passer den perfekt. Det tar halvparten så lang tid å påføre selvbruningen, og resultatet blir mye jevnere. I tillegg er det mye enklere å komme til på ryggen. Virkelig en must have. I tillegg har jeg St. Tropez Everyday Moisturiser som er en kjempegod fuktighetskrem til kroppen som samtidig gir litt farge. Jeg bytter på den og vanlig fuktighetskrem. Jeg anbefaler å bruke fuktighetskrem iallefall hver andre dag.

Har du prøvd St. Tropez Self Tanning Mousse? Hva synes du?

 Ad links

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg