Don’t take my fucking picture

 photo jeans skinnjakke antrekk outfit-41_zpstmdhkcjn.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-37_zpsinvk2wiz.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-35_zps8ovtnkbp.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-46_zpseye26gcd.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-48_zpsbwvycr6p.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-43_zps96fr2xvk.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-19_zpsfwk4q9n6.jpg photo jeans skinnjakke antrekk outfit-63_zpslpyfprsb.jpg

I'm wearing:

Ripped denim SheIn HERE (I'm wearing size S)

Split knit sweater SheIn HERE

Heels NLY (similar HERE)

Bag Bershka

Watch Michael Kors

Jacket Junkyard (sold out)

 

Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg blir så irritert når folk stopper opp og tar bilder av meg på gaten. Ikke sånn: «Hei, kan jeg ta et bilde av deg/med deg??» men sånn: HEI jeg bare står her og tar bilder av deg mens du poserer for bloggen din. Gjerne «skjult» fra et butikkvindu, slik som i dag. Jeg står som regel bare og stirrer på dem til dem slutter, men det var tydeligvis ikke nok i dag. Til slutt veivet jeg med hendene som en liten gangster. Da sluttet de og latet som om de fiklet med noe annet. Dette er etter at de har stått og glodd på hele seansen i et kvarter. Veldig komfortabelt.

«De tar bilder av meg,» sier jeg irritert til kompisen min som er min fotograf for dagen. Han bare «Samma det da.» ÅJA? Han synes det er ukomfortabelt bare noen går forbi når jeg tar testbilder av ham for å sjekke lyset. Da cringer han over hvor ubehagelig det er. Mens jeg skal gi faen i at folk skal filme og ta bilder av meg, mens jeg gjør «jobben» min. Jeg har opplevd at folk har filmet meg fra vinduer, ropt fra vinduer, stoppet opp på gaten og tatt bilder åpenlyst, mens andre skjuler seg bedre, tror de. Det virker kanskje som en overdreven reaksjon, men du har faenmeg ingen rett til å flekke opp det altfor tilgjengelige mobilkameraet ditt og filme meg, uansett hva jeg gjør. Eller kanskje du har det, jeg har ikke lest meg opp på lovene. Jeg trodde normal folkeskikk burde holde.

Dagens moral: Mind your own business.

Følg meg på Instagram: @heidichic

 

!function(d,s,id){var e, p = /^http:/.test(d.location) ? ‘http’ : ‘https’;if(!d.getElementById(id)) {e = d.createElement(s);e.id = id;e.src = p + ‘://’ + ‘widgets.rewardstyle.com’ + ‘/js/shopthepost.js’;d.body.appendChild(e);}if(typeof window.__stp === ‘object’) if(d.readyState === ‘complete’) {window.__stp.init();}}(document, ‘script’, ‘shopthepost-script’);
JavaScript is currently disabled in this browser. Reactivate it to view this content.
 

 

12 kommentarer
    1. Så fort man kommer seg utenfor Norges grenser og særlig Oslo så opplever man stort sett at folk er mer vennlige og har litt mer folkeskikk.
      Over til noe positivt: Digger buksene og skinnjakken! Synes forresten stilen din har et veldig kult særpreg (sminke og hår er som regel “on point”). Jeg følger ikke noen blogger, men synes du skiller deg ut på en fin måte fra det andre jeg har sett. Fortsett med det 😉

    2. M: Det er faktisk sant! Alt er tydeligvis oppsiktsvekkende i Oslo, og folk har ikke problemer med å nistirre på deg, om det så bare er på trikken :p Så hyggelig at du liker stilen min, tusen takk for fin kommentar <3

    3. Det er lovlig å ta bilder av andre på en offentlig plass som dette. Hva som er god folkeskikk og ikke kan jo diskuteres, det er litt omdiskutert hva som er “riktig” og ikke avhengig av hvem du spør.

    4. Åå jeg vet hva du mener! Jeg har et annet problem, jeg går med høye hæler. Og det vil tydeligvis si at folk glor og snakker så jævlig bak ryggen på meg når jeg går forbi at jeg føler meg som en sirkusartist eller noe! Er sånn, get over it! Hater å bo i Norge, landet der hæler equals freak omtrent.

    5. Kleint for de da, når det er så åpentlys og de prøver å skjule det 😛 Men skjønner jo at det sikkert er litt stas for dem å kunne vise til vennene sine at de så deg når du tok bilder til bloggen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg