Det er slutt

 photo buttergloss nyx banana split-26_zpsratchuyz.jpg

Jeg tenkte det var på tide å bare offentliggjøre det, selv om jeg ville være diskret til å begynne med. Å slå opp med noen i disse tider er litt annerledes enn sist jeg var singel. Jeg har omtrent ikke vært singel siden jeg var femten år, a’ la 2005, noe som forresten er helt sykt å tenke på. Det er ikke det at jeg være i et forhold, men det dukker seriøst alltid opp noen med en gang jeg blir singel. Uansett, nå i 2016 må ting tydeligvis skje på Facebook ellers har de aldri funnet sted. Jeg ville unngå å offentliggjøre det på FB for å slippe triste fjes og utsagn som «Hva har skjedd?» og «Går det bra med deg??» men det må tydeligvis til.

Og ja, det går helt fint. Vi er fortsatt gode venner (ja, bare det) og ønsker hverandre det beste. Jeg har tilbudt meg å være wingman’en hans på byn men han er ikke så begeistret for det. Da blir jeg litt fornærmet, jeg tror jeg hadde vært rå på det. Men han klarer seg vel fint selv.

Faktum er at vi gjorde det slutt i begynnelsen av desember, som er nesten tre måneder siden. Jeg trodde folk ville legge merke til det etterhvert, men det må tydeligvis markeres, særlig siden vi fortsatt er venner. Jeg fant ut her om dagen at jeg kanskje har vært litt vel diskret siden nesten ingen vet det, så da måtte jeg bare skrive et innlegg på bloggen, slik at det er ute der. I tillegg ville jeg ikke at folk skulle tro at vi var utro mot hverandre, noe folk faktisk har trodd! What the hell. Da hadde han jo ligget på sykehuset. Knis.

 photo buttergloss nyx banana split8_zps13ecww0d.jpg

Jaja, det har tatt litt tid å vende seg til å være singel etter typ elleve år. Ting har forandret seg mye, og måten folk dater på. Jeg er fortsatt i retro mode tror jeg. Jeg har akkurat lært meg hva “Netflix og chill?” og “fuckboys” er. Og gud hvor mange fuckboys det er. De er lette og snu et blindt øye til, så pass på, fellow singles. Og så er det Tinder, da. Kjære Tinder. Du er noe helt nytt for meg, og jeg liker deg ikke. Jeg matcher med noen, så skriver de til meg, men jeg vil aldri skrive med dem og så føler jeg meg bare som en tease. Jeg tenker «Ånei» hver gang det blir match. Det er som å bla opp en meny, men skal jeg velge en gutt kun utifra et bilde? Det går jo ikke, ikke for meg iallefall.

 photo fuckboy_zpsyhfcnpiq.jpg

Så anbefalte en venninne meg Happn, nok en dating app, men denne finner kun matcher i nærheten av deg. Altså den registrerer hvor du går, og finner folk i nærheten av deg. Det gjorde meg intet annet enn paranoid, og nå tør jeg såvidt å dra på butikken. På tide å slette den appen kjenner jeg.

Kanskje jeg ikke er så veldig på jakt. Eller bare har blitt veldig kresen. Eller kanskje jeg i skrivende stund har blitt smitten av en fuckboy. Nå har jeg sittet og misunnet single mennesker i flere år, men dukker det opp noen så dukker det opp noen, liksom. Jeg er en håpløs romantiker, hva kan jeg si…

 photo buttergloss nyx banana split6_zpszsn9xixl.jpg

Følg meg: Instagram: @heidichic // Snapchat: heidichic

14 kommentarer
    1. Jeg føler med deg! Jeg har også vært på tinder og match og prøvd ut masse forskjellig, men jeg synes det er superkleint å skulle bli kjent med folk over nett og måtte bestemme hvem jeg liker ut ifra bilder. Nå har jeg igrunnen gitt opp litt og tenker at kommer det noen så kommer det noen! Men så er det jo fuckboys overalt da, og når tilogmed de “snille” gutta begynner å få fuckboytendenser da gjør det liksom ting litt vanskeligere!

    2. Velkommen til den nye single verdenen! 😅 har vært her i snart ett år nå- shit som tiden har flydd!!!
      Det er bra det går fint med deg og at dere har bevart vennskapet, det er utrolig fint når forhold kan endes på good terms!
      Men ja- folk dater helt annerledes nå om dagen, og tinder har blitt mer som et candycrush spill hvor du sveiper og sveiper og når det kommer match er det poeng 😂 uff.. lett å bli både kresen og høy på seg selv med disse appene…
      Jeg har jo egentlig vært i forhold konstant siden jeg var 17, så dette er en heeeelt ny verden for å si det mildt! 😂

    3. Benedicte Haugaard: Haha <3 Velkommen i klubben! Det er litt av et kjøttmarked ja 😛 Får håpe du slipper! Men litt morsomt er det også, tihi 🙂

    4. Charlie: Takktakk, det er godt at det er flere som kjenner seg igjen! Ja, er veldig glad for at vi er venner fortsatt, en slutter jo ikke å bry seg om hverandre etter så lang tid selv om det blir slutt 🙂 Jeg skylder på Tinder, lol. Merker selv at jeg blir påvirket av det, bare den lille tiden jeg har vært inne der. Vet ikke hva kriteriene mine er for å swipe left eller right engang :p

    5. Min erfaring med Tinder er at også jenter sveiper til høyre pga utseendet og at de vet at de vil ligge med den de møter allerede før de møtes, og så må daten være en katastrofe for at det ikke blir noe av det. Altså, fuckboys eller ei – jentene er ikke bedre…

    6. Guuurl I feel u. Ble singel etter et forhold som varte i 10 år for snart et år siden selv, og h e r r e g u d så mange fuckboys det er. Føler jeg tråkker på et minefelt. Og ikke bare det, men man skal jo tydeligvis ikke snakke om følelser lenger. Hvis man innrømmer til en dude at man har fått følelser for han nå i 2016 så får han jo helt angst og ikke minst blir dødsoverrasket. Like whyy, hvis du henger med en person over lengre tid så forstår jeg ikke hvorfor alle blir like overrasket hvis man sier det er blitt følelser med i bildet. Yeeezus. Møter en ganske ålreit kar nå, men han er en av de som jeg skjønner kommer til å få angst om jeg sier “duh, i kinda like u”.. Så.. how the fuck innleder man nye forhold i 2016? Sist jeg var singel var det ikke verre enn å kaste en lapp i historietimen med “skal vi bli sammen?”

    7. kjenner meg igjen her ja ! jeg hadde kke satset på tinder eller slik, ifjord så var 40 prosent av anmeldte voldtekter i oslo knyttet til dette! sykt ;O
      du jeg lurer på en ting? Jeg kom over ett innlegg hvor du kort kom innpå at du hadde gått hudpleieskolen… hvilken skole var dette? Jeg startet selv på hudpleie vg2 men ble for syk, skal nå starte opp igjen å vurderer å gjøre det deltid på hudpleieakademiet? men så har jeg jo hørt at man må jobbe veldig mye alene på fritiden om man gjør det? jeg vet ikke….hva gikk du og hvordan gikk det for deg:)?

    8. vet du om noen behandlnger som hjelper mot marionettelinjer i munvikene?…. jeg er bare 19 år og jeg har det… hater det så sykt…skjemmer meg veldig over djeg har litt skjev hake så kanskje det kommer av det? i tillegg har jeg en tendens til å bli sår der så jeg blir rød og sprekker opp… har hørt restylan kan fjerne tørre lepper – kan det eller noe annet ha samme effekt i munnvikene? høres sikkert teit ut – men når folk med tynne lepper tar restylane så må da det strekke veldig mye på leppehuden? kunne det å ha fylt leppene gjort at jeg fikk mindre marijonette linjer? xD

    9. Anonym: Oi, det er jo helt sykt. Huff..

      Jeg gikk på Den Franske Kosmetologskolen på Frogner, men den er lagt ned nå. Vil absolutt anbefale Hudpleieakademiet, vet om mange som har gått der og er veldig fornøyde. Tror det er den beste skolen i Oslo. Jeg syntes ikke at man måtte jobbe mye alene på fritiden, tvert imot egentlig.

    10. Anonym: Haha, minefelt var ordet jeg lette etter da jeg skrev dette! Nei jeg vet, det er som om alle har commitment issues og intimitetsproblemer. Før kunne en bare si det jeg følte, men nå må en liksom holde tilbake alt. Skjønner ikke helt hva som har skjedd. Kan tenke meg det var litt av et sjokk når du kom utav et forhold på 10 år, lol.

    11. Knut: Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i den beskrivelsen, men jeg er enig i at mange jenter er veldig overflatiske når det kommer til valg av gutt ja. At han skal være fin står på toppen av mange jenter sine “lister”. Men jenter er annerledes enn gutter av natur, vi er mer dominert av følelser, majoriteten iallefall. Så jeg vet ikke om det finnes like mange fuckboys som fuckgirls :p da bør du kanskje lese deg opp på definisjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg