Min sommer hudpleie

Er det én ting jeg passer veldig godt på, så er det huden min! Jeg har alltid vært opptatt av det, og det var nok derfor jeg utdannet meg til hudterapeut. Jeg har aldri samvittighet til å legge meg uten å fjerne sminken og rense ansiktet, og passer på å gjøre det “lille ekstra” for huden min noen ganger i uken. Jeg sørger alltid for at den er hydrert, jeg takler ikke å gå rundt med stram og tørr hud. Etter at jeg ble 25 år merket jeg at jeg begynte å få smålinjer rundt øynene og etterhvert nasolabiale linjer, ikke det at det er ille, men jeg vil gjøre det jeg kan for å forhindre rynker. Under kan du se min hudpleierutine nå om dagen. Veldig mye av det er basert på fruktsyrer og AHA-syrer på grunn av den gode effekten det har på urenheter og forebygging av rynker og linjer. De fleste (om ikke alle) produktene fåes kjøpt i hudpleiesalonger.

1. Exuviance Purifying Cleansing gel: Denne har jeg brukt i over ett år nå, og den er perfekt for min tørre, kombinasjonshud. Den fjerner effektivt sminken uten å strippe den for fuktighet. 

2. Exuviance Triple Microdermabration brukes etter rens, men kun ett par ganger i uken avhengig av hudtype. Det er den eneste peelingen jeg bruker, og den etterlater huden helt polert. Porer blir mindre synlige og huden glattere og jevnere.

3. Etter rens og peeling bruker jeg Exuviance Moisture Balance Toner, for å balansere pH-verdien i huden og gjenopprette fuktigheten.

Masker skal påføres etter at du har renset og eksfoliert huden. Jeg bruker ikke masker eller peeling hver dag, men et par ganger i uken. Jeg bruker tre forskjellige typer:

1. Exuviance Rejuvenating Mask er en peel off-maske, det vil si at den tørker på huden og etter 15-20 minutter så kan du dra den av ansiktet. Eventuelle rester vaskes bort med vann. Dette er virkelig en super maske, strammer opp huden og gjør den skikkelig “plumpet”. Perfekt hvis du vil være ekstra fin og glødende en dag.

2. Babor Refreshing Foam Mask: Dette er en maske som ligner barberskum når den kommer ut av beholderen, men når du påfører den på huden roer den seg fort og legger seg som en god krem på huden. Den er helt utrolig fuktighetsgivende, virkelig en av de beste produktene jeg vet om. Ofte hvis jeg har hatt en hard natt ute på byen så er denne min go-to. Huden er fortsatt kjempefuktig når jeg våkner neste dag.

3. Environ Intensive Revival Mask: Denne masken inneholder tre typer AHA-syrer, og har blitt kalt ansiktsløft på boks! Det skjønner jeg godt – jeg får en instant oppstramning av huden, i tillegg til at den plumper huden, fjerner linjer og huden blir  fin og glødende. Absolutt en av de beste maskene jeg har prøvd. Jeg lar den være på i cirka 20 minutter, deretter vasker jeg den av.

4. Etter rens bruker jeg alltid serum, det varierer litt hva jeg bruker men i det siste har jeg brukt Exuviance OptiLight Serum som bidrar til å bleke, jevne ut og minimere hyperpigmenterte hudpartier og mørke flekker. Den gir en lysere, strålende og mer fuktig hud. 

5. Når en bruker mye fruktsyreprodukter er det viktig å bruke solfaktor, og i hele sommer har jeg brukt Sheer Refining Fluid fra Exuviance som inneholder SPF 35.

Om kvelden bruker jeg én glykolsyre-pad fra Nip+Fab, merket som Kylie Jenner er ambassadør for. Jeg elsker disse padsa, huden blir seriøst så clean, polert og fin av den! Jeg er helt avhengig. Etterpå påfører jeg Exuviance Age Reverse Hydrafirm som nattkrem, ettersom ingrediensene passer bra sammen med Nip+Fab, og kremen i seg selv er meget fuktighetsgivende.

Exuviance Depuffing Eye Serum er et genialt produkt for “poser” under øynene, eller hvis du føler deg hoven under øynene. Det er ikke så ofte det skjer med meg, men hvis jeg har vært ute på byen av og til så opplever jeg det neste dag. Da påfører jeg den rundt øyekonturen, og huden avkjøles og roer seg ned slik at en ser mer våken ut.

Jeg bruker øyenkremen AgeReverse Eye Contour hver dag. Den holder linjene borte og den sarte huden rundt øynene fuktig for å forhindre rynker. 

I noen perioder bruker jeg “hjemme-microneedling” om kvelden, som jeg synes er veldig effektivt for å forebygge rynker, motvirke pigmentflekker og fjerne arr. Jeg bruker fra 0,5 mm til 1 mm nåler i ansiktet. Hvilket merke en bruker er ikke så viktig tror jeg, så lenge du kjøper fra et legitimt firma. Når jeg bruker dermarolleren så pleier jeg å påføre SkinCeuticals Resveratrol B E serum etterpå. Serumet er ganske dyrt, rundt 1500 kroner for 30 ml, derfor bruker jeg det sammen med dermarolleren, fordi da får jeg optimal benyttelse av det. Det trekkes altså mye dypere ned i huden etter bruk av nålene. Serumet er stappfullt av antioksidanter som er veldig viktig for anti-aging og for å motvirke frie radikaler som bryter ned huden. Nålene fungerer slik at huden tror at den har fått et sår, dermed begynner den å produsere kollagen for å reparere huden. 

Etter serumet har trukket inn, pleier jeg å bruke Babor Reversive Supreme Glow-kremen som er meget fuktighetsgivende, og som ikke inneholder fruktsyrer. Det er viktig å kun bruke rolleren på kvelden, eller iallefall ikke påføre sminke før det har gått flere timer.
 

Håper dere likte innlegget, bare spør i kommentarfeltet om dere lurer på noe! 🙂

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg