Kollagen behandling for yngre og bedre hud

Sponset behandling

I august prøvde jeg ut noe som heter Redensity 1 fra Teosyal. Det er en behandling som inneholder hyaluronsyre, vitaminer, aminosyrer og antioksidanter. Du får en generell hudforbedring på høyt medisinsk nivå. En behandling spesielt laget for å gjenvinne hudens glød, volum, fuktighet og farge, samtidig som den over tid har effekt på fine linjer og rynker. Tesosyal Redensity var vinner av “Best Injectable Skin Revitalizer” på Anti-aging Medicine European Congress (AMEC) i Paris i 2013.

Behandlingen innebærer et stort antall småstikk i overhuden. Jeg fikk bedøvelseskrem, men tror ikke det hadde vært uutholdelig uten. Det velger du selv, du må bare gi beskjed til behandleren på forhånd. Næringsstoffene som injiseres i huden virker foryngende på cellenivå ved at den bidrar til økt produksjon av collagen og elastin. Under kan du se min “utvikling” og hudforbedring.

Alle bildene er uredigert, jeg har verken redigert lys eller brukt photoshop:

Dag 1 og dag 2

Først får du en del klumper som hovner opp, men det gikk bort etter cirka 2 timer. De var der fortsatt, men i mye mindre grad. Bilde til høyre er fra dagen derpå, og da var det blitt mye bedre. Jeg kunne sminke meg, og da så bare ut som jeg hadde noen kviser på den ene siden av ansiktet. Ikke krise. Etter 1-2 dager etter det var klumpene borte.

Før og etter:

Jeg har måttet slette alt på mobilen og pcen for litt siden, og i tillegg ble mobilen min stjålet i Hong Kong, så jeg har ikke så mange gode før bilder. Under er bilder med sminke, men linjene er mye mer synlige med sminke enn uten, fordi det legger seg i linjene, så det er egentlig bedre å demonstrere med sminke på. Jeg går uansett med sminke hele tiden:

Up close:



Min konklusjon:

Jeg er så glad for at jeg prøvde dette, for jeg var så stresset over de nasolabiale rynkene og de rynkene som ser ut som du har sur munn. Jeg ville fjerne dem, men også sørge for at de holder seg borte. Det hjelper å holde de borte ved hjelp av denne cocktailen, som stimulerer kollagen og elastin i huden.

Jeg “lever” på en måte av utseendet mitt, og føler meg mye yngre enn 27 år, så jeg blir rett og slett stresset av å se aldringstegn. Grunnen til at jeg skriver om slike behandlinger er ikke å for å påtvinge dere dette. Jeg vil at dere skal vite mer om det fra et medisinsk nivå. Det er jo ikke noe alle vil gå for, men det kan fint brukes i slutten av 20-årene, eller når du merker aldringstegn.

Jeg kommer uten tvil til å fortsette med dette, og er veldig glad for at det finnes en så god behandling uten at en slipper å gå til drastiske metoder, som for eksempel ansiktsløft eller andre operasjoner.

 

Det jeg har merket forskjell på:

  • Jeg har alltid hatt veldig tynn hud i pannen, og den har blitt SÅ mye bedre nå. Jeg kan fysisk kjenne at den er fuktigere og fyldigere! Veldig merkbart. Kunne ønske dere kunne kjenne på pannen min, haha.
  • De nasolabiale rynkene (ved nesen og ned til munnen) er så og si borte. Til og med når jeg smiler, og det tar fortsatt ikke bort mimikken i ansiktet.
  • Den “sure munnen” har blitt mye mindre synlig
  • Generelt har jeg mye mer fuktighet i hele ansiktet, og huden er mer “plumpet”, men du blir ikke tjukk i ansiktet av denne behandlingen.

 

Jeg er veldig imponert av min behandler Stine som fikk dette til så perfekt, hun brukte cirka 3 ml på hele ansiktet mitt. Det koster cirka 3990,-. Du kan se hele prislisten her.

 

Stine Storaunet holder til på følgende steder:

Klinikk Oslo i Hegdehaugsveien

Aurora senteret i Tønsberg

Cutshim i Svelvik.

Hvis du vil bestille time eller har noen spørsmål ring: 90 55 55 27

 

8 kommentarer
    1. Ida: Tusen takk! Oi nå så jeg hvor stor forskjell det var 😮 jeg har tatt Botox rett over øyenbrynene for å løfte dem. Som et slags brynsløft. Og i pannen. Fungerer veldig bra! Tydeligvis, haha.

    2. Kamilla Haaland: Det er typ det samme som restylane.. Går ut etter en stund. Spørs litt på hudtypen din, akkurat dette har jeg ikke prøvd før, så jeg vet ikke helt. Men jeg vet at det forsvinner! :p jeg sitter her og håper på at det skal vare lengst mulig så, haha 🙂

    3. Hei!
      Denne kommentaren handler egentlig ikke om innlegget, men om hud. Jeg tenkte egentlig å gå til en hudklinikk for å spørre om dette, men det er mye mer lettvint å spørre her:)
      Jeg har fått et slags rødt merke i panna like over brynet, jeg vet ikke om det er arr. Det kom etter at jeg beklageligvis satt å kloret meg selv og pellet på dette området gjentatte ganger. Tror du at det er arr, og hva kan jeg eventuelt gjøre for å få det vekk? Det er ganske skjemmende synes jeg.
      Håper virkelig på svar! PS. digger bloggen din:-)

    4. Julie: Hmm, nå vet jeg ikke helt hvordan det ser ut eller hvor rødt det er. Kan være det bare er irritert hud siden du har pellet på det, men hvis det er dypere enn det og ikke går bort selv om du lar det være, så kan det være et sår eller blitt til et arr. Om det er et overflatisk arr så kan det fjernes med laser 🙂 Samme hvis det er sprengt blodkar. Hvis du fortsatt er usikker så bør du oppsøke en hudklinikk, så kan de se på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg