Pinlig kjendistreff

Jeg nevnte tidligere at jeg var i leiligheten til rapperen Flo Rida her om dagen, og at jeg skulle komme tilbake til det. Det er en veldig morsom, men også pinlig historie. 

Jeg satt og swipet på Tinder på hotellrommet mitt den ene dagen, hvorfor ikke liksom. Så matchet jeg med en fyr som så hyggelig ut. Vi pratet litt, og han fortalte at han var designer og viste meg litt av hva han gjorde. Jeg så at han hang med en del kjendiser, blant annet The Rock og noen andre. Så plutselig spør han meg om jeg vil møte ham, sier at han skal til Flo Rida sin leilighet og klippe ham. Kult, jeg digger Flo Rida.

Jeg tenkte ok, dette er random. Og i tillegg hadde han sykt dårlig tid, så jeg måtte møte ham kjapt. Jeg hadde såvidt sminket meg, så jeg satt i gang og gjorde det i all hu og hast. Mens jeg sminket meg tenkte jeg: “Er dette lureri?” men fortsatte å gjøre meg klar. Jeg sier at jeg ikke rekker å være der i tide, men kommer så kjapt jeg kan.

Han sender meg adressen og jeg bestiller en Uber. Det er down town, 20-30 minutter unna hotellet mitt. Når jeg sitter i Uberen tenker jeg fy faen, Heidi, hva er det du driver med?? Tenk om jeg blir kidnappet, voldtatt eller drept. Det er trossalt USA og jeg skal hjem til noen jeg ikke kjenner. Jeg googler “human trafficking in Miami” og prøver å finne ut hvordan det foregår og om det er hyppig her. Jeg begynner å frike ut, sender melding til en kompis og sier den eksakte adressen, navnet på fyren, og at om jeg ikke gir beskjed om at alt er OK innen ti minutter så er jeg fucked. Ring 911!

Jeg kommer endelig frem, men jeg finner ikke inngangen. Det ser ikke posh ut utenfor, og jeg begynner å bli rimelig skeptisk. Kan dette være hans leilighet? Jeg er helt elendig til å finne frem til steder generelt, det regner som faen, jeg er utålmodig og begynner å bli forbanna. Tekster designeren, han tekster tilbake og prøver å forklare, men jeg finner ingen inngang. Jeg blir mer og mer frustrert, jeg har pyntet meg fra topp til tå og så må jeg gå rundt i regnet og lete. Jeg sender mer og mer hissige meldinger, finner fortsatt ikke frem. Til slutt skriver jeg “Fy faen, dette er fuckings bullshit” og en haug andre ting. “Hvis ikke du kommer og henter meg NÅ så stikker jeg!”

Han kommer endelig ned. Det er ham på bildene, jeg kjenner en lettelse. Han prøver å gi meg en klem men jeg dytter ham omtrent bort i det samme. Han sier: “Slapp av!” Så går vi inn i noe som ser ut som en hotellresepsjon, og deretter inn i heisen. Han forklarer meg at han var midt oppi hårklippen, og at Flo Rida har lest opp alle tekstmeldingene etterhvert som jeg har sendt dem. Og alle i rommet har hørt dem. Så nå har jeg avbrutt hårklippen hans, og i tillegg vært en sur megge. Fy faen. Dette er sekunder før vi skal inn i leiligheten hans. 

Jeg går inn døra, der sitter han med barber-kappen på seg og ser jævlig alvorlig på meg. Ikke et smil i sikte. Jeg føler bare han tenkte: “Hvem faen tror denne hissige, blonde kvinnen hun er.” Og han er ikke alene der, nevøen hans og en annen fyr er der også, og de har hørt alt de også, selvfølgelig. Et rom fullt av gangstas og jeg kommer inn der like whut, whut. Klassisk Heidi. Bokstavelig talt, jeg er veldig utålmodig og har et heftig temperament, men at de skulle få se det umiddelbart var ikke det jeg hadde planlagt. 

Jeg må hilse på alle, og jeg bare “Hi, I’m Heidi, nice to meet you”, prøver å virke ikke-forbanna og kjenne på håndtrykkene deres hvordan feelingen er. Etterpå står jeg der ved kjøkkendisken en meter unna Flo og tenker hva faen skal jeg gjøre. Det var rett før jeg fikk munndiaré og sa: “Helvete, jeg trenger en drink!”, men takk gud for at jeg ikke gjorde det. Jeg virket nok diva fra før av. Jeg lurer på hvor jeg skal gjøre av meg, men alltid pokerfjes på uansett hvor nervøs jeg er. Ser den heftige bling-bling sofaen hans og går bort og setter meg. 

Jeg ser at de andre to står og ser bort på meg med et spørsmålstegn. Prøver å ignorere det, sitter på mobilen min og prøver å virke cool. Ser rundt meg, observerer den fete leiligheten. Han har portretter av seg selv på veggene. Et rom fullt av joggesko. Kult. 

Flo snur seg plutselig i stolen og ser på meg. Lenge. Jeg kan kjenne blikket hans syre inn i meg. Han stirrer på meg. Jeg stirrer tilbake, han er blodseriøs. Jeg tror han er småirritert og fascinert på samme tid. Jeg tenker at han skal ikke få psyke meg ut, uansett hvem han er. Stirrekonkurranse. Det begynner å bli kleint. Han vant, men han fikk ikke et nervøst smil utav meg. Jeg ser ned i mobilen igjen. 

Begynner å slappe av og ta innover meg situasjonen. Hårklippen er ferdig. Han går rundt. De pakker fordi han skal til Canada, klærne ligger spredt utover sofaen jeg sitter på. Plutselig begynner han å synge R&B-style mens han går rundt, jeg kvekker til, det høres ut som noen skrudde på radioen. Sykt fin stemme. Jeg føler jeg må si noe snart, jeg skal ikke bare være veggpynt. Jeg lirer ut av meg: “Room full of sneakers, huh” og ler. Han sier ingenting, men begynner å gå sakte opp trappen til rommet med joggeskoene. Han skrur på lyset der. “Is that the thing to do?” Jeg: “What do you mean? A room full of sneakers?” Han: “Yeah?” Jeg: “Yeah, that’s the thing to do.”

BAM. That’s how I met the G. Etterpå gikk jeg hjem og hørte på Flo Rida – Welcome to My House. Just kiddin’.

Hahah. 

19 kommentarer

Siste innlegg