Hvordan fremheve blå og grønne øyne

NYX og glo er blant mine sponsorer

​Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om “regler” på hvilke farger en skal i forhold til øyenfargen, jeg synes alle passer alt egentlig. Men, det er et faktum at noen farger fremhever din egen øyenfarge. Jeg vet at lilla og fiolette farger fremhever blå og grønne øyne, men jeg har en tendens til å skygge unna det fordi det ofte virker for mye. Men bare øynene får et touch av de fargene, så blir de så mye klarere.

Om du ikke vil gå for helt lilla, så kan du gjøre som meg her, jeg har mikset gulltoner med brunt og lilla. Gull og brun er også fine farger for å fremheve blå og grønne øyne. I tillegg har jeg brukt en brun eyeliner på våtkanten, istedetfor en i sort. Jeg har også brukt en nude leppestift for å få mest mulig fokus på øynene.

Produktene jeg har brukt til denne looken:

 

Øyeskyggepaletten jeg har brukt er fra NYX i Daring Damsel, våt eyeliner fra samme merke i sort og glominerals Precise Micro Eyeliner i brunt til våtkanten.

Jeg ser ganske stor forskjell på når jeg bruker fiolette farger, i motsetning til for eksempel blåtoner. Jeg har blå øyner, og når jeg bruker blå øyenskygger blir øynene mine mer grå, for kontrasten blir ikke like stor. Men jeg bruker alle slags farger, som sagt ingen regler på det.

Takk for alle de fine kommentarene på mitt forrige innlegg forresten, jeg merker at dere setter pris på poster om skjønnhet, så det blir mer av det fremover 🙂

 

10 kommentarer
    1. Jeg har en dyp blåfarge til øyenfarge, og jeg kvir meg for å fremheve øynene mine for mye. Men jeg er like vel veldig glad i NAKED2 paletten min 😀

    2. Jeg håper du ikke fyller mer i munnen din nå,du er så pen og du mister helt din skjønnhet hvis de blir større,nå er de blitt så store at de ser ut som alle de andres som fyller på en masse, håper de blir mindre og mer naturlige igjen,da er du helt nydelig,ikke se deg blind på det,Det virker som det er veldig mange spm gjør det nå 😩 Du har kul klesstil ,savner flere outfit innlegg 👍👍

    3. Ina: takk for Feedback 🙂 skal prøve å ikke bli blind på det hehe. Jeg er fornøyd med størrelsen nå, men om de blir for store så går det ut naturlig eller så kan jeg ta det bort 🙂 beklager at det har vært lite antrekk i vinter, det har vært så utrolig mørkt. Men nå skal jeg bli bedre på det 🙂 takk for kommentar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg