Om jeg ikke hadde brukt tid på utseendet

Jeg bestemte meg for å ta ut tape extensionsene mine for noen dager siden. Bare midlertidig, men det er veldig herlig og uvant å bare ha sitt eget hår til en forandring. Ikke det at det er så mye av det, hehe. Den perioden akkurat nå er litt herlig, fordi jeg har stresset så mye med utseendet så lenge på grunn av reiser og diverse. Nå vet jeg at jeg ikke skal noe super viktig på en stund. Jeg kan slappe av, la brunfarge visne bort, drite i negler, pedikyr, extensions. Til og med sminke. Jeg har gått uten sminke i 3-4 dager. Ja, det er lenge for meg!

Processed with VSCO with f2 preset

Jeg slutter aldri å bry meg helt, og liker å pynte meg. Men akkurat nå er jeg litt sliten og lei. Det er så mye som må fikses hver gang jeg drar et sted, at jeg blir helt stresset av å få gjort alt i tide. Men det er gøy når det først er gjort, selvfølgelig. Herregud, så mye enklere livet mitt hadde vært om jeg ikke hadde brukt tid på det. Jeg kunne gått ut døra etter fem minutter, istedetfor en time. Men det hadde vært kjedelig også, jeg liker det jo. Det gjør meg glad, ellers hadde jeg aldri giddet.

Mange gir folk pes for å fokusere så mye på utseendet, men tenk på hvor mye tid, innsats, trening, motivasjon og ikke minst penger det tar for å opprettholde det. Det er en livsstil, akkurat som andre som velger å ha en annen livsstil. Det kan kanskje virke veldig rart og overflatisk for folk som ikke bryr seg om det, men jeg skjønner ikke helt hvorfor noen er så negative i forhold til det. Hva er problemet liksom, så lenge det ikke er selvdestruktivt? Jeg har full forståelse for folk som går au naturell. Det handler om forskjellige prioriteringer og et annet fokus. Jeg er kanskje den som dømmer folk minst mulig utifra utseendet, fordi jeg forstår at ikke alle gidder. Og så vet jeg at det bare er et skall.

Processed with VSCO with f2 preset

Det som er digg med å drite i sminke osv en stund, er at det er så mye mer gøy når en først setter i gang igjen. Når jeg har sånne perioder som dette fokuserer jeg mer på pleie av huden, og ting som en ikke “ser”. Skrubber av brunfarge, bruker skin rollere, bruker kroppskrem med AHA-syrer, negleoljer, håndkrem, hårkur. Det slutter kanskje aldri helt, hmm. 

Bruker du mye tid på utseendet?

Følg meg gjerne på Instagram: @heidichic

16 kommentarer

Siste innlegg