Ironisk at jeg endte opp som blogger

Processed with VSCO with e5 preset

Jeg sliter alltid med å vite hva jeg skal skrive på bloggen. Om livet mitt liksom. Da jeg var yngre og “blogging” akkurat hadde begynt så skjønte jeg ikke hvorfor venninnene mine syntes det var interessant å lese blogger. Om folk de ikke kjente. Hvorfor brydde de seg om livene til helt vanlige folk som de ikke kjente? Jeg klarte ikke å forstå det. Jeg tenkte hvem er så selvopptatte av de lager en random blogg om seg selv? Jeg var faktisk irritert over hele konseptet.

Så det er jo veldig ironisk at jeg endte opp med å bli blogger, det hadde jeg virkelig aldri trodd. Men når jeg tenker meg om så er det jo en helt perfekt jobb for meg. Jeg elsker foto, film, redigering, stil, skjønnhet… og å stå foran kamera, høhø.

Det begynte med at jeg begynte å poste litt antrekk på Instagram. Og så plutselig utav det blå fikk jeg et speilreflekskamera til jul, og da hadde jeg ikke aning på hva jeg skulle bruke det til. Selfier, tenkte jeg liksom. Men det er jo begrenset hvor mange selfier en kan ta. Trodde jeg, haha. Fem år senere er selfie-kulturen større enn noen gang.

Processed with VSCO with e5 preset

Uansett, kjæresten min på den tiden begynte å ta bilder av antrekkene mine, og så ville jeg jo vise dem frem et sted. Så jeg begynte en blogg i all hemmelighet. Drev med HTML og CSS-koder som jeg husket fra tiden da alle hadde “hjemmesider”, noe som egentlig er akkurat det samme som en blogg?? Lol. Jeg gjorde alt jeg kunne for å få designet akkurat slik jeg ville ha det. Postet innlegg, men bloggen var privat, så det var kun jeg som kunne se dem. Jeg var redd for å gå offentlig med den, igjen fordi jeg følte det var narsissistisk og flaut. Hvem bryr seg liksom. Jeg var usikker på om jeg skulle begi meg ut på det.

Processed with VSCO with e5 preset
Men så ble den til. Og jeg ble Side2-blogger, noe jeg er supertakknemlig for. Jeg er veldig glad for at jeg har blitt her hele tiden. Så vant jeg en Vixen Blog Award, noe som på en måte var en bekreftelse på at jeg hadde fått det til. 

Bloggen har stort sett vært overflatisk, og om skjønnhet og mote, av den grunn at jeg vet ikke om folk bryr seg om privatlivet. Det er kun nå i det siste jeg har skrevet litt mer privat. Og det virker som folk faktisk er mer interessert enn jeg trodde.

Så spørsmålet er; hva vil dere lese om? Jeg vet dere savner skjønnhetsinnlegg, så det har jeg i bakhodet. Men er det noe annet? Hva interesserer dere? Setter stor pris på tilbakemelding.

– Heidi Lill
 

10 kommentarer
    1. Jeg vil lese om alt, egentlig! 😊 Kanskje noen anekdoter fra hverdagen, dagsaktuelle temaer, noen mer private innlegg – og så selvfølgelig klær, sminke og hår. Vil gjerne ha flere produktanmeldelser, dine favoritter (både gamle og nye). Og hudpleie! Et stort ja takk til mer hudpleie 😊

    2. Hei. Jeg lurte på hva du bruker for å bli så brun i ansikt? Og generelt hva slags produkter du bruker i ansiktet?

    3. jeg syns alltid du skriver på en spennende måte som gjør at jeg syns det er gøy å lese det du skriver. Mange bloggere klarer ikke dette helt, men du gjør det på en unik og ganske avslappet måte, det er liksom naturlig for deg. Jeg gleder meg alltid til å lese de nye innleggene du skriver så jeg er egentlig fornøyd med bloggen din, eneste er at du gjerne kunne blogget oftere <3

    4. Solveig: å, så hyggelig:) tusen takk! Ja jeg vet jeg burde blogge oftere :s skal prøve få til det. Veldig glad for at du synes det er spennende å lese!

    5. Kjersti: Jeg er veldig blek i ansiktet :p Bruker ingenting for å bli brun i ansiktet, tvert imot. Jeg bruker fruktsyrer som på en måte gjør huden hvitere. Kan lage et innlegg om hvilke produkter jeg bruker 🙂

    6. Hei! Ja som du nevnte så savner jeg skjønnhetsinnlegg, med feks favoritt bronzere, highlightere, lipglosser osv.
      Et anna spørsmål: jobber du med noe anna enn bloggen? Men tanke på at du ikke er så aktiv på å oppdatere, men likevell har økonomi til å reise så mye osv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg