Min hverdagssminke – oppdatert

Inneholder sponsede produkter/ad links/reklame

Jeg har laget innlegg om sminken min før, men jeg får stadig spørsmål om den, og så endrer jo noe seg fra tid til annen. Så her er et oppdatert innlegg på hva jeg bruker til hverdags.

Concealer

Jeg begynner alltid med å dekke over de blå ringene under øynene mine med en laksefarget concealer, som regel denne fra Jane Iredale. Den er mineralbasert og gir mye fuktighet. Jeg bruker børsten under til å påføre en liten mengde kun der de mørke ringene er, og deretter tapper en fuktig Beauty Blender på for å blende den inn i huden. Det er viktig å ikke påføre mye sminke under øynene, for det blir så fort kakete. Less is more.

True Match concealeren fra L’oreal (ad link) bruker jeg for å lysne opp området under øynene og ellers der jeg vil highlighte ansiktet. Men dette steget gjør jeg etter at jeg har påført flytende foundation, da det gir mer effekt. Bruker også Beauty Blender til dette. Generelt alt som er flytende blir blendet inn i huden med en Beauty Blender (ad link).

 

Foundation

Folk spør stadig hvilken foundation jeg bruker, og det er Satin fra glominerals i Natural Fair som er en lys beige farge. Kan også blande den med Golden Fair, som er mer gyllen. Nå har jeg akkurat begynt å bruke Tinted Primer SPF 30 fra glominerals under foundationen, og jeg må si at det gir et så fint og langvarig resultat! Som regel liker jeg ikke primere, men denne gjør susen. Bruker den særlig hvis jeg skal noe spesielt og vil at huden skal se airbrushet ut og at sminken skal holde seg fresh lenge. I tillegg er det supert at den inneholder så høy solfaktor.

Etter dette er påført bruker jeg tredje produktet fra venstre, LUXE Translucent pudder fra glominerals, over hele ansiktet. Enten legger jeg ekstra mye på for å “bake”, men til hverdags pleier jeg bare å legge et greit lag og la det trekke inn. Jeg bruker den store pudderbørsten som du ser på bildet, som er fra Eco Tools. Kjempe stor og myk kost som passer veldig bra til å fordele pudder med. En av mine favorittbørster!

Konturering

Det er sjeldent jeg kremkonturerer til hverdags, jeg synes det holder med pudder. Jeg elsker disse Contour Kit’ene fra glominerals, de er mineralbaserte og smelter så fint inn i huden. Denne gangen gikk jeg for medium to dark fargen, og jeg er like fornøyd med den som fair to light. Den kaldeste kontureringsfargen passer kjempebra til all lowlighting, og den varmeste brunfargen er perfekt som blush. Du kan også fint bruke dette kit’et til øyenskygger!

Børsten fra glominerals med to ender er kjempegod og praktisk å bruke til pudderkontureringen. Jeg bruker også LUXE børsten til den gule matte highlighteren hvis jeg skal pakke ekstra på, og bruker som regel MAC sin 217 børste til nesekonturering. Bronzeren jeg bruker er Sunkiss fra glominerals, den er kjempefin og lett å fordele, spesielt med den store pudderbørsten fra Eco Tools. Gir et veldig fint, naturlig solkysset resultat.

 

Blush og ekstra highlighting

Min favorittblush er Afterglow Blush i Score fra Urban Decay. Den er veldig langvarig, er en blanding av fersken og rosa med litt shimmer i. Ellers elsker jeg denne highlighteren Perfect Highlighter fra Frøya Cosmetics. Jeg liker at det skal vise litt igjen, og det gjør absolutt denne, uten at det blir for unaturlig.

 

Bryn

Jeg oppdaget et geniiaaaalt produkt for bryn som jeg er helt hekta på – Brow Shaping Pencil fra Inglot. Jeg som har bryn som ikke holder seg på plass elsker å bruke voks, men synes det er stress å grisete, og jeg synes det er så kjipt å måtte bruke masse produkter for å få et bra resultat. Men denne inneholder både voks og farge, så jeg bare drar den frem og tilbake på bryna, og det blir et veldig naturlig resultat på rekordfart. For å definere litt ekstra så bruker jeg brynsblyanten fra Bitchn’ Brows i fargen Brown. Den er veldig kald og langvarig, og du kan velge hvor mørkt resultatet skal være, avhengig av hvor “hardt” du bruker den.

 

Øyne

Mascaraen fra Smith & Cult er min favoritt for tiden, som jeg har skrevet et eget innlegg om her. Den flytende glossy eyelineren fra Isadora i 40 Chrome Black er skinnende, lett å påføre og varer lenge. (ad link)

Dette er øyeskyggepalettene jeg bruker for tiden. Urban Decay Ultimate Basics og Urban Decay Nocturnal Shadow Box. De inneholder alle fargene jeg trenger til både dag og kveld. Jeg bruker dem sammen med en fluffy dusekost fra NYX i tillegg til de som kommer med palettene. Jeg bruker concealer og finishing pudder som primer på øyelokket før jeg påfører øyenskygger.

Finishing spray

Sist men ikke minst, finishing spray. Å bruke en ansiktsspray på slutten er essensielt for et fint og fresht resultat. Min absolutte favoritt er All Nighter fra Urban Decay. Den får sminken til å sette seg, slik at du ikke ser ut som du er full i pudder. Det gir et mer naturlig resultat, og den får også sminken til å vare hele dagen. 

Håper dere fikk svar på noe av det dere lurte på! Om det er noe mer så bare spør i kommentarfeltet 🙂

6 kommentarer
    1. Malin: Liker begge produktene! Hadde helt glemt dem ut :p men ja de er veldig gode. Men sprayen til MAC slår ikke UD sin på holdbarhet på sminken. Men den er veldig god til bruk på mange forskjellige områder. Så bra at du liker slike innlegg! 😀

    2. Enig, men synes den får sminken til å “smelte” sammen, så jeg liker den godt 🙂 Jeg har begynt med Glo Minerals foundation etter at jeg leste ditt forrige innlegg om hverdagssminke, så skal prøve concealeren når jeg får lønn. Er veldig fornøyd med produktene derfra, får bare litt vondt i lommeboka 😅

    3. Hvordan påfører du bronzing? Legger du det på samme måte som konturering? Du er veldig flink til å sminke deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg