Hvordan jeg farget håret lilla hjemme

Heeii! Tenkte bare å lage et innlegg om min impulsive beslutning om å farge lilla for noen uker siden. Av og til har en bare lyst å endre look, og jeg hadde en flaske med lavendel-farge fra Spania som jeg kjøpte for sikkert over 2-3 år siden som jeg fant i skapet. Tenkte jeg jadda, dette må jeg prøve på, selv om den var utgått med ett år :p 

Processed with MOLDIV

Uansett, jeg vet at det er ganske enkelt å få bort sånn farge, tips: en skje blekepulver og sjampo typ, og la det sitte en stund. Så jeg tenkte hvorfor ikke.

Fargen jeg brukte var denne:

Jeg hadde jo ikke hansker eller noe, så hendene mine ble kjempelilla, jeg mener Barney-lilla, så det anbefales virkelig ikke. I tillegg er det skadelig og kan skape allergier. Men jeg heiv det raskt i, bare blandet det så godt jeg kunne til jeg ikke så noe blondt igjen, og så tok jeg på en plastikkhette. Satt med det i cirka 30-40 minutter. 

Jeg så raskt at det ble veeeeldig mye mørkere enn det det skulle bli, litt sånn gother-lilla. Så mens jeg skylte det ut i dusjen, så vasket jeg det et par ganger med sjampo.

Først ble det slik:

Processed with VSCO with k3 preset

Og etter et par vask til så ble det slik:

Processed with MOLDIV Processed with VSCO with f1 preset

Jeg vet ikke hvorfor det ble så utrolig mørkt først, kanskje fordi den var utgått på dato. Men ingen krise, nå er håret nesten helt blondt igjen, og resten skal jeg fjerne med blekepulver + sjampo miksturen i løpet av helgen.

Håper dere likte innlegget! 

 

15 kommentarer
    1. Så fort den fargen gikk ut! Jeg farget riktignok hos frisør, men jeg vet de bruker Crazy Colour i den salongen jeg gikk til. Jeg prøvde jo rosa, og ville ha noe alla det du hadde etter et par vasker, men jeg fikk s.t.e.r.k. NEON rosa… Man kan trygt si Crazy Colour er sterke! Heldige deg som fikk skyldt ut så mye av fargen – jeg måtte tilbake til frisøren, hehe… <3

    2. SIENNA: Det kommer litt an på fargen og håret rett og slett tror jeg. Og noen farger sitter bedre enn andre, de med mer rødpigmenter i. Jeg har også hatt en blå fra Crazy color og den gikk ut med nesten en gang med den sjampo-pulver miksen. 🙂

    3. Resultatet ble kjempefint! Ett tips dersom du vil unngå sterk farge den første tiden er å blande ut fargen i en hvit balsam, å sitte med balsamen en stund (Slik som med hårkur) Da blir ikke fargen så sterk samtidig som du kan påføre mer etterhvert som fargen falmer for å vedlikeholde den. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg