Ny hyaluronsyre-maske fra Matis


Réponse Corrective er en spesialserie fra Matis som hevder å gi umiddelbare og langtidsvirkende effekter på mimiske linjer og rynker.  

Matis Hyaluronic Performance mask inneholder ren Hyaluronsyre. Hyaluronsyre er et molekyl som naturlig finnes i huden og som kan holde 1000 ganger sin egen vekt i vann. Mengden hyaluronsyre i huden minsker med årene, derfor er det gunstig å få tilført dette. Kjente fillere som inneholder hyaluronsyre er for eksempel Juvederm og Restylane.

Serien inneholder ingredienser med tre hovedfunksjoner:

  • Minske muskelsammentrekninger og mimiske linjer etter kun 15 minutter ved hjelp av en innovativ ingrediens som er unik for Matis
  • Fylle ut rynker umiddelbart ved hjelp av mikrokapsler av hyaluronsyre
  • Glatte ut eksisterende rynker og øke hudens fuktighet ved å stimulere hudens egen celleproduksjon av kollagen og hyaluronsyre.

Hudtype: Passer alle hudtyper, men best for å forebygge tidlig aldring.

Min omtale:

Jeg renset huden som vanlig om morgenen, og tørket godt av slik at den ble tørr. Deretter la jeg et godt lag med gelmasken på ansiktet og halsen, og unngikk øyekonturen slik som det står på pakken. Jeg kjente nesten umiddelbart etter påføring at den var annerledes enn andre gelmasker jeg har prøvd. Som regel har gelmasker ikke gitt nok fuktighet synes jeg, så jeg hadde ikke større forventninger til denne. Den ga umiddelbart mye fukt til huden og den tørket ikke inn slik andre gelmasker jeg har prøvd har gjort.

Etter 15 minutter lå det fortsatt et godt og fuktig lag på huden. Etter litt over 15 minutter skylte jeg den av med lunkent vann og jeg lurte på om jeg hadde hatt den på lenge nok, for jeg kjente fortsatt den fuktige gelen som ikke helt forlot ansiktet med en gang. Den gikk likevel lett av og etter å ha skylt ansiktet og halsen tørket jeg meg godt med håndkle. Huden kjentes litt stram ut når den var tørr, så jeg prøvde å smile alt jeg kunne siden den påstod å gi umiddelbar virkning på mimiske rynker og linjer. Jeg har jo ikke så mye rynker, men jeg har noen mimiske linjer som var så godt som forsvunnet etterpå, til og med når jeg smilte alt jeg kunne. Dette skjer som regel kun hvis jeg er veldig hoven og har mye vann i kroppen, men det hadde jeg ikke nå. Derfor vil jeg si at den “plumper” huden, noe som fører til at huden blir finere og linjene forsvinner på bare 15 minutter. Det eneste negative var at huden ikke kjentes så fuktig ut som jeg forventet når jeg tok av masken. Men det er en av de beste gelmaskene jeg har prøvd, og den hjalp definitivt på fine rynker og linjer. Kjempefin maske hvis du skal ut på byen eller noe viktig og vil se fresh og rynkefri ut 🙂 Da gjenstår det bare å se hvordan langtidsvirkningen blir, noe jeg kan komme tilbake til. Den skal brukes 1-2 ganger i uken.

Pris: ca. 500,- Fåes kjøpt i autoriserte hudpleiesalonger og spa som selger Matis. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg