Avslappende kroppsprodukter

 photo body shop oils of_zpsrmm5ggol.jpg

Kroppsprodukter er av og til undervurdert, også av meg selv. De kan gi en utrolig god følelse av velvære, og ikke minst er det viktig å ta vare på det største organet på hele kroppen – nemlig huden. Jeg måtte bare skrive litt om disse, ettersom de til og med har hjulpet på hangoverene mine, og det er ikke verst. Også når jeg har fått for lite søvn og ikke føler meg fresh, så har en dusj kombinert med disse produktene gjort underverker.

 photo body shop oils of-2 copy_zpstzour3sm.jpg

Hawaiian Kukui Body Cream: Denne kroppskremen er veldig rik, men trekker samtidig fort inn. Den gir fuktighet til huden over lengre tid. Kvinner fra Hawaii har vært utsatt for den nådeløse solen i generasjoner, og Kukuiolje er en av hemmelighetene deres for å gi næring til huden. Ved hjelp av saftig fuktighet, hjelper kukuiolje på å gjenopprette hudens naturlige spenst og etterlater den myk. Det er også noe med lukten av denne kremen som bare får deg til å slappe av.

African Ximenia Scrub: Håndplukket i Namibia fra “Tree of Life”, gir Ximenia fruktfrø en luksuriøst rik olje, og etterlater huden glattere og mykere. Det er en rik men mild peeling, så jeg pleier å bruke den sammen med en skrubbehanske om jeg vil ha en kraftigere eksfoliering. Denne kombinasjonen er veldig bra til å skrubbe av gammel selvbruning.

 photo body shop oils of-4 copy_zps2b8uq0sv.jpg

Himalayan Charcoal Body Clay: Kullpulver er en gammel asiatisk skjønnhet hemmelighet som har vist seg å trekke ut urenheter fra huden, opp til tusenvis av ganger sin egen masse. Det har tradisjonelt blitt brukt til å trekke ut spenninger fra tankene også, og jeg merket at den virket avstressende og beroligende. Jeg lot den bare sitte på ti minutter før jeg skylte den av. Når den tørker blir den lysegrå og ser slik ut:

 photo body shop oils of-3_zpsnnitsnnw.jpg

Pleier du å bruke kroppsprodukter?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg