A healthier life style

Ny uke, nye muligheter. Det føles bra å allerede begynne på en sunnere livsstil. Kroppen føles lettere og jeg har god samvittighet. Frokosten i dag bestod av kun frukt, noe jeg har tenkt å fortsette med fremover. Jeg mener helt seriøst, bare prøv det; frukt til frokost setter helt utrolig fart på forbrenningen og fordøyelsen. Vet ikke hvordan jeg skal si det pent, men du merker at toalettbesøkene blir oftere for å si det sånn, og du merker at det er utrolig bra for fordøyelsen. Dette tipset fikk jeg av Skinny Bitch-boken og det jeg pleier å spise til frokost er for eksempel eple, kiwi, druer og banan. I den rekkefølgen, fordi det er viktig å spise lettest mulig og så gå til det tyngre. Cirka en halvtime etterpå kan jeg godt hive i meg knekkebrød og “vanlig” frokost, men jeg er veldig opptatt av at det første som kommer inn skal være frukt.

Lunsjen i dag

Jeg skrev jo om Skinny Bitch-dietten sist uke som jeg hadde planer om å begynne på, jeg har bare funnet ut at jeg må gjøre noen omjusteringer ettersom det var et rimelig strengt opplegg for meg som aldri har spist på den måten. Når en begynner med et helt annet kosthold er det viktig å ha en overgang som ikke er for brå ettersom det er lett å feile da. Jeg spiser fortsatt litt kjøtt, men bare ting som inneholder litt kjøtt, som leverpostei, mat som inneholder litt karbonadedeig osv. Ikke biff eller annet rent kjøtt. Kylling kommer jeg også muligens til å spise litt av og med fisk har jeg ikke satt noen “limit”. Målet mitt er å basere kostholdet mitt mer rundt frukt og grønt og mindre rundt kjøtt, melkeprodukter og mat med mye konserveringsmidler. Jeg er heller ikke fan av lettprodukter ettersom de ofte inneholder mye mer karbohydrater for å kompensere for lite fett, så det ser jeg som helt meningsløst. Det skal bli spennende å se hvordan kroppen responderer på et helt nytt og sunnere kosthold 🙂

Hva jeg til nå har kuttet ut fra kostholdet: 

  • Vanlig brus og lettbrus
  • Melk, yoghurt
  • Biff, koteletter aka masse kjøtt
  • Lettprodukter

Liker dere å lese om kosthold, helse og mat? 

 

5 kommentarer
    1. Forkosten er den viktigste måltiden, det er mye bedre at du spiser frokost i steden for lunsj,f.eks. Spis knekkebrød, havregrøt,havregryn,salalt + frukt så kan du heller spise KUN frukt til lunsjen. Skal du slanke deg må du spise hver 3 time, da får du mye bedre forbrenning.

    2. Jeg: Er ikke helt enig i det, av erfaring. Jeg synes en bør spise lettest mulig det første måltidet en får i seg siden kroppen tar opp næringen i det første måltidet veldig godt. Lunsj spiser jeg ikke lenge etter frokosten, kan godt kalle det en sen frokost, men det viktigste er at det absolutt første jeg får i meg er frukt; typ banan, eple, kiwi osv. Det får helt utrolig fart på forbrenningen og fordøyelsen, og det hadde du merket om du hadde prøvd det 🙂 Deretter kan en spise tyngre utover dagen, med middagen som det tyngste måltidet. Og angående det å spise hver 3. time, så gjør jeg det. Jeg spiser veldig mange men små måltid slik at jeg holder forbrenningen i gang i løpet av dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg