SKJØNNHETSTIPS: Sov på silkepute!

Jeg leste akkurat en artikkel på dagbladet.no hvor jeg fikk et brilliant skjønnhetstips som jeg vil dele videre. Hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før? Når en sover om natten blir ofte håret bustete, huden tørr og en får soverynker på grunn av friksjon i putevaret fordi en ofte bruker stoff som bomull på dynetrekk og lignende. Hemmeligheten for å unngå dette er å bruke et putetrekk i sateng eller silke! Silke skal visst være absolutt best. Det gjør at en sklir lettere i stoffet på puten som fører til mindre friksjon både når det gjelder hår, øyne og lepper. Ergo en kan unngå å få mer rynker enn nødvendig rundt øynene og rundt munnen. Bomull, som sikkert er mest vanlig stoff i putetrekk, absorberer fuktighet i mye større grad enn silke, noe som fører til at huden og til og med håret kan bli tørrere. Det absolutt beste for ansiktet er å sove på ryggen, men det er det ikke alle som får til. Uansett, et putetrekk er enkelt og billig å lage selv, så om du er hendig er det bare å dra i en stoffbutikk eller bestille stoff fra internett og lage et selv. Selv kommer jeg nok til å kjøpe et. Her fant jeg et putetrekk som er spesielt designet for å minimere rynker og forhindre dårlig hår, som kun koster $19.39. Lurer på om jeg skal klikke det hjem. 

Her kan du faktisk finne noen tips i forhold til hvilken silkepute som passer best for deg, i forhold til stoff og lignende.

 

Hva synes dere om å sove på silke?

11 kommentarer

Siste innlegg