Get your tan straight // My go-to-peeling

Om sommeren vil en få mest mulig ut av sola, derfor er det viktig å “preppe” huden på forhånd. Dette gjelder også om du bruker solarium eller selvbruning. Ved å skrubbe huden på forhånd kvitter du deg med det øverste laget med døde hudceller slik at det ikke flasser av med en gang du har fått farge, dermed vil brunfargen vare lenger. Du vil også merke at du blir brunere fortere, på grunn av laget med døde hudceller er skrubbet vekk og huden er mer eksponert. Det er selvfølgelig viktig å bruke solfaktor i tillegg om du skal sole deg ute. Selv bruker jeg solfaktor i ansiktet de få gangene jeg tar solarium, men ikke på kroppen.


Exfotonic kan kjøpes på Vita, H&M osv. Koster rundt 100-lappen.

Jeg har funnet en billig peeling som jeg har blitt veldig fornøyd med. Exfotonic fra L’oreal inneholder AHA og mikrokorn som tar bort døde hudceller og gjør huden glatt. AHA er en forkortelse for Alpha hydroxy Acids. AHA er helt naturlige ikke-allergifremkallende stoffer som finnes i frukter, melk og annen mat vi spiser. Huden vår inneholder også naturlige AHA-syrer. Effekten av disse syrene er at de fjerner de døde hudcellene som ligger øverst på huden, slik at du får en glattere hud. Syrene kan også åpne tilstoppede talgkjertler og forebygge urenheter i huden, derfor brukes det ofte i ansiktsprodukter mot akne og uren hud. L’oreals Exfotonic er en ganske grov peeling, så jeg lar være å bruke den på decolette (halsen, brystet), men resten av kroppen går fint. Den fungerer mye bedre enn mange andre dyre peelinger jeg har prøvd og du merker forskjell på huden med en gang etterpå.

Etter at jeg har peelet huden, påfører jeg selvbruning. Deretter påfører jeg selvbruning hver gang etter jeg har dusjet, og når brunfargen begynner å flasse av fjerner jeg den med peeling og begynner på nytt igjen. Jeg kjøpte nylig Nutribronze fra L’oreal, som er en body lotion som gradvis gjør deg brunere. Den gir mye mer fukt enn Doven jeg har brukt og jeg merker at denne absolutt er tilstrekkelig for min hud. En body lotion med god fuktighet til kroppen gjør at huden ser mye penere og jevnere ut og det kan også minske utseendet av cellulitter. 

 

Pleier dere å skrubbe huden?

8 kommentarer
    1. Tina Fjellvang: Den fra Loreal kjøpte jeg på H&M for noen dager siden, tror det var tilbud, 50 eller 70 kroner:) Var tilbud på peelingen også da, kan være det er det enda:)

    2. Virket som en god skrubb da! Jeg pleier å skrubbe huden ofte, spesielt nå som jeg driver å bygger opp en brunfarge til sydentur jeg reiser snart på. Regner med at jeg kommer til å skrubbe huden ofte i sommer, har merket at det gjør noe med både huden og brunfargen! 🙂

    3. Katrine: Ja, da er det veldig lurt å skrubbe. Så bra at du er flink til det, en merker faktisk god forskjell på huden om en gjør det;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg