Gel polish frenzy part 2

Nå har den forrige gel lakken vart lenge, altså! Ti dager nesten, og den var enda ikke flassende. Ble så lei av fargen at jeg måtte fjerne den og påføre en av de nye jeg kjøpte her om dagen, Guilty Pleasure, en signalrosa farge som er ganske fancy. Skal ha den på tærne også, kan tenke meg det blir kult i sandaler! Jeg kom på noe brilliant her om dagen forresten – hvorfor kjøpe gel-lakker i butikker når en kan kjøpe ekstremt billige lakker på eBay? Jeg bestilte fem stykker fra Hong Kong her om dagen for ca 100 kroner. De har også alt annet utstyr til å påføre gel lakk hjemme på deg selv, som for eksempel UV-lamper som sikkert er veldig billig det også. Lakkene mine ble sendt dagen etter at jeg bestilte dem, så jeg gleder meg til å få dem! Jeg kjøpte dem herfra.

Viktige tips i forhold til påføring av gel-lakk: 

  • Unngå alt som heter neglebånd og hud når du påfører lakken – fettet fra huden gjør at lakken ikke vil holde like lenge om du kommer nær huden
  • Legg tynne lag med lakk, ellers kan det lett flyte over og resultatet varer ikke like lenge
  • Forsegle neglene for hvert lag med lakk du tar på, det vil si å dra børsten over tuppen på neglen. Da vil resultatet vare mye lenger.
  • Stell neglene dine før du tar på lakken – fil dem, dra ned neglebånd osv, så blir det enklere å unngå huden når du påfører lakken

 

Du kan lese mer om gel lakk i mitt tidligere innlegg her!

7 kommentarer

Siste innlegg