Hvordan enkelt fjerne rødvinsflekker med melk!

Du vet du har vært ute og drukket når kjolen din er full av rødvinsflekker neste dag. Min kjære bohemkjole som jeg akkurat fikk i posten ble offeret denne gangen, og jeg ble helt knust når ingenting funket for å bort flekken. Etter å ha lett en del på nettet fant jeg et veldig lite omtalt tips, nemlig å ha kokende melk på tøyet. Det stod at det kun hjalp på flekker som var våte, altså flekker som ikke hadde satt seg. Flekkene mine var to dager gamle og hadde satt seg for lengst, men jeg var desperat og gjorde et forsøk likevel.

Jeg kokte opp melken og la den ene delen av kjolen med flekker oppi melka når den var blitt litt avkjølt. Etter 10-20 minutter var flekkene borte. Slik fortsatte jeg til alle flekkene var borte. Hvem skulle tro det? Helt fantastisk, nå slipper jeg å bestille en ny, dyr kjole. Håper dere andre husker på dette neste gang dere får en rødvinsflekk på tøyet!

Kjolen min etterpå:

5 kommentarer
    1. Et godt tips på ALLE typer flekker er noe som heter Nylonvask. Det er også et sånn “bestemor-tips” som funker. Det får du kjøpt (blå og hvit tube, står sammen med vaskemidler) i alle dagligvarer. Du gnir litt på flekken og lar den virke litt og vasker i maskinen – vips så er flekken vekk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg