Ny syvdagers neglelakk

VINYLUX er en ny neglelakk fra skaperne av Shellac, CND, og skal vare i en hel uke. Du trenger hverken UV-lampe eller base coat. Du påfører bare to tynne lag med fargelakken, deretter et lag med top coaten. Tørker på bare 8,5 minutter! Den tørket kjempefort på meg, ikke som vanlig neglelakk. Du fjerner lakken som vanlig neglelakk, med en acetonbasert neglelakkfjerner. 

Tutti Frutti og Top Coat bestilt herfra

Den er også veldig fin og skinnende, nesten som Shellac. Etter å ha brukt gelelakk en stund, har jeg funnet ut at etter en uke ca er jeg som regel lei av fargen og klar for å prøve noe nytt! Da er det stress å få bort den UV-herdede lakken som skal vare i opptil to uker. Derfor synes jeg gelelakk er fint å bruke på tærne og til tider på hendene, men jeg tror faktisk Vinylux er å foretrekke på hendene. 

(spol til 1:20 for å se hvordan du skal forberede neglene)

  • Det er viktig å preppe neglene på forhånd, ta ned neglebånd, file dem, skrubbe dem og bruke en acetonbasert neglelakkfjerner på loddfri bomull som tar bort fett og smuss. CND har egne produkter for dette, men med litt fantasi kan en bruke produkter en normalt har hjemme, eller kjøpe noe lignende rimelig på butikk.
7 kommentarer

Siste innlegg