UKENS SKJØNNHETSPRODUKT: Sensibio H2O

Bioderma Sensibio H2O-sminkefjerneren er blitt et youtube-fenomen, “alle” skryter av den, og mange make up artister har denne som sin favoritt. Jeg fant den tilfeldigvis på apoteket i Polen, og da måtte jeg jo kjøpe den! Jeg har brukt den i noen dager nå, og jeg er faktisk veldig imponert. Den tar bort øyesminke veldig effektivt, til og med vannfast, til tross for at sminkefjerneren er übermild mot huden. Så den passer godt for sensitive hudtyper. Jeg synes den er helt perfekt for vippeextensions også, fordi en må vær veldig skånsom når en fjerner øyesminken. På grunn av Sensibio er uten olje, er den også fin å bruke mens du sminker deg hvis du gjør en feil.

Jeg har også renset selve huden med den, noe som er praktisk når en er på ferie eller bare er veldig trøtt og ikke har lyst å trykke trynet ned i vasken. Micellene i formulaen gjør at den effektivt mikroemulgerer urenheter samtidig som den bevarer pH-verdien i huden. Altså, den renser huden uten å måtte skumme eller bruke vann. Du fukter bare en bomull med Sensibioen og drar den over ansiktet til bomullen er ren. På øynene kan du holde bomullen inntil litt før du skånsomt fjerner sminken.

 

Foreløpig selges Bioderma Sensibio H2O ikke i Norge, men du kan kjøpe den på ebay her. Den finnes blant annet i 250ml og 500ml. Pris ca. 150-200,-

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg