UKENS SKJØNNHETSPRODUKT: Foundation

Må bare ytre min kjærlighet til denne foundationen – glominerals Protective Liquid Foundation, Satin finish II. Jeg har tullet så lenge med forskjellige BB creams og flytende foundations som jeg ikke har vært fornøyd med – og så hadde jeg jo den beste rett foran nesen min hele tiden! Grunnen til at jeg sluttet å bruke denne var at jeg bestilte litt feil farge, men nå er jeg litt brunere så nå funker den.

Den har fantastisk dekkevne, dekker det meste uten å se for “dukkeaktig” ut. Det går an å bruke den uten pudder oppå, men jeg pleier å ta et mineralpudder oppå for å få bort litt glans. Det som er positivt med flytende mineralfoundation vs. mineralfoundation i pudderform, er at den gir mer fuktighet og ikke tørker ut huden, hvis du har litt tørr hud fra før. Bedre for en eldre hudtype, eller bare hvis du har tendenser til å bli tørr og stram i huden av pudder. Ingredienslista er litt lenger på den flytende i forhold til glo’s pressed base (pudder), så den inneholder litt mer konserveringsmidler. Men den inneholder også mer næringsstoffer, som Aloe Vera- og kamomilleekstrakt.

Pris 349,- hos coverbrands.no

glōPressed base 

INGREDIENTS: Mica, Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Titanium Dioxide (CI 77891), Zinc Stearate, Boron Nitride, Zinc 

Oxide (CI 77947), Nylon ? 12, Phenoxyethanol, Tocopherol, Camellia Sinensis Leaf Extract, Retinyl Palmitate, 

Ascorbyl Palmitate, Caprylyl Glycol, Isopentyldiol, Water (Aqua), MAY CONTAIN (+/-): Bismuth Oxychloride (CI 

77163), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Ultramarines (CI 77007), Chromium Oxide Greens (CI 77288), 

Carmine (CI 75470)

 

glōProtective liquid foundation – satin II ? 

INGREDIENTS: Water (Aqua), Phenyl Trimethicone, Isododecane, Titanium Dioxide (CI 77891), Cyclopentasiloxane, 

PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Nylon-12, Glycerin, Cyclomethicone, Hydrogenated Polyisobutene, Dimethicone 

Crosspolymer-3, Thermus Thermophilus Ferment, Disteardimonium Hectorite, Propylene Carbonate, Lauryl 

PEG/PPG-18/18 Methicone, Sodium Chloride, Polyglyceryl-4 Isostearate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Hexyl 

Laurate, Methicone, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Tocopheryl Acetate, Retinyl Palmitate, Ascorbyl 

Palmitate, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Extract, Malachite Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower 

Extract, Lavandula Angustifolia (Lavender) Extract, Camellia Oleifera (Green Tea) Leaf Extract, Phenoxyethanol, 

Ethylhexylglycerin, MAY CONTAIN (+/-):Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

13 kommentarer
    1. Hei,
      Vet ikke hvordan huden din er naturlig, men min er litt rød på kinnene og fregner… Tror du denne dekker det greit? Synes det er ok å høre siden du anbefaler den 🙂

    2. Hei Heidi! Elsker bloggen din! Men, er du klar over hva bismuth gjør med huden? Det er visst et fyllestoff som brukes i de fleste pudder-mineral foundationer i allefall.. og for meg som har kviser/uren hud er det best å holde seg langt borte fra dette! Heldig du som har så fin hud at du ikke trenger å tenke på dette :)!
      klem L

    3. Linda: Hei! Takk for det:) Ja, jeg er veldig klar over hva bismuth gjør med huden og jeg unngår produkter som inneholder det, som feks BareMinerals. Bruker det iallefall ikke over lengre tid. TiKei (tikei.no) derimot er fri fra bismuth, og er en veldig bra mineralfoundation som jeg bruker 🙂

    4. Takk for tips! Selv bruker jeg bellà Pierre (scent.no) som så langt er den reneste mineral-makeupen jeg har sett ;D Og, ikke minst superfin på huden!

    5. Om du syntes satin gir for mye “glans”, så har de en som heter matte. Da slipper du pudder i tillegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg