Tomme produkter: Kjøpe igjen?

Da var det den tiden igjen, da mange produkter i badeskapet begynner å gå tomme. I noen tilfeller er dette litt trist, og i andre tilfeller er det en lettelse å få ryddet dem vekk fra badehyllen. Her kan du se mine meninger om mine “empties”:

Shimmer lights shampoo

En ganske billig og populær sølvsjampo i USA som jeg kjøpte da jeg var i NYC. Den gir veldig kraftig farge, og jeg endte opp med litt sølvhår da jeg hadde den i for lenge første gang (bare 3 min). Men den er veldig effektiv og god hvis en bruker den riktig.

Kjøpe igjen: Ja, hvis jeg kommer over den i USA neste gang.


Toni & Guy dry shampoo

En tørrsjampo som jeg forventet skulle være bedre, på grunn av frisørmerket. Den funket OK, men etterlot for mye pulver i hodebunnen som gjorde at det etterhvert begynte å irritere huden.

Kjøpe igjen: Nei.


Bed Head Control Freak balsam

Denne kjøpte jeg da håret mitt var helt ødelagt etter blondering og diverse, for jeg hadde så mye frizz og tørt hår. Den gir lite fett/fukt, men hjalp veldig godt på frizz da ingenting annet funket. 

Kjøpe igjen: Ja, hvis det trengs igjen.


L’orèal Sublime Bronze

Denne body lotionen med selvbruning trodde jeg var ganske bra til å begynne med, men det viste jeg at den ga mye skjoller og flasset fort så jeg ga opp denne.

Kjøpe igjen: Nei.

John Frieda Volume balsam og sjampo

Disse funket veldig dårlig til extensions iallefall, og ga veldig lite fuktighet og nesten ingenting volum.

Kjøpe igjen: Nei.

 

Dumb Blonde balsam og sjampo

Balsamen funker veldig bra uten extensions, og den kan brukes som en maske ved å ha den i lenger. Gir tykkere og glattere hår. Sjampoen funker greit til vanlig hår, men ingen av dem er særlig bra til extensions.

Kjøpe igjen: Balsam ja, sjampo nei.

 

DAX Removing shampoo

En lavbudsjetts rensesjampo som jeg kjøpte for en stund siden. Den har fungert bra til å rense, men jeg tror den stripper håret for litt vel mye fuktighet. Anbefales dog til gutter som bruker mye DAX-voks i håret og sliter med å få det ut!

Kjøpe igjen: Tror ikke det.

Nashi Argan sjampo og balsam

Disse er basert på arganolje, og sjampoen er god og gir mye fukt. Balsamen er grei, men en må ha den i håret i tre minutter før den funker skikkelig, noe som er litt irriterende. Et pluss med disse er at håret tørker veldig fort etterpå. Ikke passende for extensions.

Kjøpe igjen: Sjampoen, hvis jeg ikke har extensions.

 

Garnier Ambre Solaire Natural Bronzer

Det står på at denne selvbruningen at den ikke skal gi noen striper, men det gjorde den. Den ble relativt skjollete, og luktet masse alkohol. Ga en ganske oransj farge.

Kjøpe igjen: Nei.


Garnier Fructis dyptpleiende hårmaske

Denne masken er jo ikke noe å skryte av, kjøpte den for 22 kr i Danmark, så det sier seg jo litt selv. Den lukter godt og gir faktisk mykt hår etter bruk, men på sikt så gjør den ingenting for selve håret. Masse parabener osv.

Kjøpe igjen: Nei.

glominerals liquid foundation satin finish II

Dette er min favoritt flytende foundation. Jeg liker at den er mineralbasert, slik at huden får puste mye. Den dekker kjempegodt og tørker ikke ut huden.

Kjøpe igjen: Ja.

 

TiKei mineralpudder

Jeg finner liksom ikke så mye bedre mineralpudder enn TiKei, er veldig fornøyd med det. Det dekker godt, inneholder ikke Bismuth og tørker ikke ut huden noe særlig. Eneste minuset er at fargetonene kunne vært litt mindre gule.

Kjøpe igjen: Ja.

 

Smashbox O-plump

Dette er en lip plumper som jeg kjøpte for lenge siden, og nå er den uheldigvis brukt opp. Den plumper leppene med en gang en tar den på, og tilpasser seg leppefargen. Selve glossen og plumpeffekten gjør at leppene ser mye større ut. Den gir masse fukt og usynliggjør flak osv fra leppene med en gang. Supert produkt!

Kjøpe igjen: Absolutt!


St. Tropez Bronzing Lotion Face

En selvbruningslotion til ansiktet som tetter porene ganske lite i forhold til å være en selvbruner. Jeg er veldig avhengig av selvbruner til ansiktet ettersom jeg ikke soler meg der og bruker mye fruktsyreprodukter som bleker ansiktet. Dette er nok det beste av slike produkter jeg har prøvd, og den gir farge med en gang den smøres på. Eneste minuset er at fargen kan for noen være litt oransj, og den varer ikke så lenge. 

Kjøpe igjen: Ja.

Redken blonde glam color enhancer perfect platinum

Dette er en balsam/kur som legger fra seg litt lillapigmenter og blekende ingredienser for å friske opp blondfargen. Denne jevner fint ut fargen og gjør det mindre gult og vassent. I tillegg er det en superbra kur for skadet hår. 

Kjøpe igjen: Ja.


L´oréal EverStrong Nourishing Intensive Mask

Dette er en litt mer profesjonell serie fra Loreal som selges på Vita osv. Serien inneholder ikke sulfater, noe som er positivt. Likevel gir masken lite til både vanlig hår og extensions hår, og den føles ikke ut som et “pro” hårpleieprodukt.

Kjøpe igjen: Nei.


Clinique superbalanced powder makeup SPF 15

En mineralbasert pudderfoundation fra Clinique. Denne har de jo sluttet å produsere, kanskje av god grunn. Den føles litt ut som knust kritt, og lukter litt sånn også. Gir tørr hud og dekker helt ok, samt tetter porene.

Kjøpe igjen: NOPE.

 

L`oréal Nude Magique BB Cream

Den første BB Creamen til L`oréal, såvidt jeg vet. Den har fungert greit som foundation, dekker bra, men den er nok ikke særlig bra for huden og tetter porene. Jeg fikk litt uren og tørr hud av denne.

Kjøpe igjen: Nei.

16 kommentarer
    1. Den dumblonde fra Bedhead er til ekstremt ødelagt hår, så om sjampoen ikke fungerer er det sikkert fordi håret ditt har nok fuktighet og proteiner. 🙂

    2. Emilie: Ja, den jeg fikk med meg hjem her om dagen fra Karlsson Barlindhaug var helt sykt bra, og har blitt min favorittkur. Ser også at flere har skrevet mye bra om den på nettet. TIGI S-factor “Serious” conditioner heter den. Anbefales på det varmeste for tørt hår 🙂 Hvis ikke du bor i Oslo så har de den sikkert i andre salonger eller på nettet.

    3. Linda: Ja, men det er ikke den beste sjampoen jeg har prøvd for ødelagt hår. Tro meg, håret mitt er tørt og mangler fuktighet og proteiner:p Men Redken Extreme, som er litt dyrere, er bedre etter min mening 🙂

    4. Dette er grunnen til at jeg leser blogger! At ikke flere bloggere gjør sånn her! Vil ikke bare høre om gode produkter men også hvilke produkter man kan godt styre unna. Så tusen takk for et suuupernyttig innlegg. Håper det kommer masse av disse i fremtiden =D
      Ellers vil jeg bare si at bloggen din er helt super, den er ganske nyttig i forhold til mange andre blogger =D

    5. Therese: Takk for så fin tilbakemelding, Therese! Så hyggelig at du liker bloggen:) Det er godt å høre hva dere lesere liker så, jeg kan gjøre mer av det. Dette vil bli en fast spalte hver gang jeg har gått tom for produkter, hehe 🙂 Klem!

    6. Hei!
      Jeg lurer på om du vet noe om glo theraputics-serien? Har i midten av 20 årene plutselig fått skikkelig kviseutbrudd. Var ikke plaget med dette i tenårene, så skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skal få det nå.. Jeg har akkurat kjøpt acne skin cleanser fra glo theraputics og fuktighetskrem uten olje i samme serie. Ellers ser jeg at du bruker fruktsyre produkter. Hvilke vil du evt. anbefale, og er dette noe som kanskje kan hjelpe meg? Blir veldig takknemmelig for svar 🙂 Kjempefin blogg du har!

    7. Har du prøvd So Pure? Det er en grønn serie fra Keune. Den er helt fri for sulfater og parabener og lukter fantastisk! Det sies at man kan drikke/spise produktene fordi de er så rene, selvom dette ikke er noe jeg ville anbefalt noen å gjøre 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg