CND Vinylux 7 day polish

Vinylux er en ny syvdagerslakk fra CND, grunnleggeren av CND Shellac. Det er et 2-lakksystem, det krever altså ingen base coat, bare fargelakk og top coat. Det skaper heller ingen misfarging av den naturlige neglen. Ved hjelp av en såkalt Pro Light-teknologi, blir lakken mer holdbar ved eksponering for naturlig lys. Den blir altså sterkere og sterkere jo lengre du har den på. Vinylux krever ingen UV-lampe og kommer i 62 forskjellige farger, hvorav 40 av fargene er de mest solgte fargene i Shellac. Du kan sjekke alle fargene her. Lakken varte i cirka 5 dager på meg, men jeg har ganske slitte negler. På friske negler skal den vare i en hel uke, om du påfører den riktig.

Fremgangsmåte: Det er viktig at du begynner med å rense godt med neglelakkfjerner, og filer og eventuelt dytter ned neglebånd. Dette vil gjøre at resultatet varer mye lenger. Deretter legger du to lag med Weekly Polish, ingen Base Coat er nødvendig. Etterpå legger du et lag med Weekly Top Coat, og venter til det tørker. Den tørker også fortere enn vanlig neglelakk. Vanlig lakk tar som regel 15-20 minutter før den tørker, mens Vinylux vil være 100% tørr på under 9 minutter, noe som er et stort pluss i min bok!

Jeg er litt in love med Vinylux, for å være helt ærlig. Den varer akkurat lenge til at jeg blir lei av fargen og vil skifte. Vanlig neglelakk holder såvidt to dager uten å chippe, og vinylux skinner mye mer enn vanlig lakk. Lakken fjernes også enkelt ved hjelp av vanlig neglelakkfjerner.

Vinylux selges i salonger over hele landet, og koster 159,- per stykk.

5 kommentarer

Siste innlegg