Sunday in my favorite faux fur

Bag Bershka // Faux fur minusey.com // skirt gina tricot // top Bik Bok // shoes H&M // beanie asos // sunnies Zara

I dag er jeg ikledd min favoritt fuskepels. Det er en av mine favorittplagg i hele garderoben egentlig, den passer til nesten alt. Tydeligvis (dessverre) ser den veldig ekte ut. Det oppstod trøbbel i New York da jeg satt på Starbucks i Soho i ført kåpen. Plutselig roper en fyr til meg fra andre enden av lokalet: “You disgust me!” Jeg skjønte fort at det gjaldt fuskepelsen. Jeg som er imot å bruke pels, og akkurat hadde takket nei til å prøve en ekte pels på en Michael Kors-butikk ble rimelig provosert og brølte hissig tilbake: “It’s fake!!” Så det ble en liten brølekamp midt i den mest stappfulle Starbucksen jeg har sett, folk lurte sikkert på hva som foregikk. Jeg blir bare så utrolig provosert når folk oppfører seg sånn, og jeg hater å bli misforstått. Kanskje litt ironisk å gå med en fuskepels i det hele tatt da, men folk bør da være rimelig sikker på at den er ekte før de kommer med slike utsagn. Idioten var så feig å stakk ut med en gang han hadde sagt det, arg. Uansett så er ikke det riktige måten å gjøre ting på – don’t hate, educate. Jeg ble livredd da PETA gikk sin parade midt i Melrose Avenue i Beverly Hills. Jeg har jo hørt mye rart og måtte dobbelsjekke om jeg hadde på meg fuskepels eller noe som kunne misforstås. Det stoppet en dame midt foran meg og bare stirret en stund på meg før hun ga meg en flyer med blodige dyr. Det synes jeg er ok, det er jo realiteten at dem blir mishandlet.

Men ekstreme holdninger og ekkel oppførsel bidrar til at folk ikke tør å gå med pels, de har ikke respekt, de bare frykter konsekvensene av å gå med det. Det hadde kanskje vært bedre å informert folk om hvordan dyrene blir mishandlet, slik at de får empati istedetfor at de bare føler frykt for å bli utstøtt. Men så lenge folk slutter å bruke det så er vel egentlig jobben utført.


16 kommentarer
    1. Wow, du ser fantastisk ut! Syns fuskepelsen var helt råfin. Skjønner godt hvorfor du ble provosert i den situasjonen! Jeg ser mange i pels jeg også og blir litt småsur, men jeg vet jo aldri om dem har på seg fuskepels eller ei og da kan man ikke si noe heller før man er sikker på det. Så det var bra du bare brølte tilbake, haha 🙂

    2. Fint antrekk! 🙂 Liker skjørtet veldig godt!
      Så frekt av han på Starbucks altså.. Greit å være imot pels altså.. Men å angripe folk på den måten! Det er ikke greit. Pels eller ikke pels. Folk må ha respekt uansett.. Ikke legge seg opp i hva andre folk bruker. 🙂

    3. Åh, herre! Du e jo bare helt awesome! Sminken, håret, klærne… Se på deg ‘a! Det er liksom “Bitch, I’m fabolous!” Digger deg, du er et forbilde. Helt enig angående pelsen, og jeg synes folk kan roe seg litt ned… Det blir litt mye. Synes i hvert fall, du ser helt fantastisk ut i den FUSKEpelsen:) Håper du får en god jul, Heidi! <3

    4. Sara: Så søt du er! Finere kommentar skal en lete lenge etter;-) Tusen takk for fin tilbakemelding:) ha en flott jul du også, Sara:-)

    5. Heidi: Jeg hadde pels før, som jeg brukte før jeg ble klar over torturen og galskapen som er i pelsindustrien. Slik som også mange andre ubevisste mennesker forhåpentligvis blir klar over fremover, og dermed får andre holdninger. Jeg er 100% pelsfri i dag og 100% imot det. Det er det som er så fantastisk med å bli opplyst:)

    6. Hei jeg lurer på hvilken størrelse du har i den lyse fuskepels jakken fra Minusey? Jeg skal ha den men lurer da hvilken størrelse du har for å sammenligne. Håper på svar.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg