Hudpleieanbefaling: Varmende peeling

Jeg ville bare fortelle dere litt om peelingen jeg har brukt den siste måneden, Multivitamin Thermafoliant fra Dermalogica. Jeg er ikke alltid så fan av peelinger som jeg må stå å vente femten minutter på å skylle av igjen mens jeg står i dusjen. Det er selvfølgelig mange gode skrubber som er sånn, men det er digg å ha en som går raskt å bruke hvis du har dårlig tid. Denne fra Dermalogica er både effektiv, enkel og rask å ta av og på. Du bare masserer den inn på tørr, renset hud i cirka to minutter, og skyller deretter av med varmt vann. Den er veldig finkornet og god, og blir varm når du masserer den inn i huden, noe som er herlig! Multivitamin Thermafoliant er både en fysisk og kjemisk eksfoliering. 

Fysisk eksfoliering er når du bruker friksjon kombinert med korn eller partikler til å peele huden. Kjemisk eksfoliering glatter ut huden ved å løse opp “limet” som ligger mellom cellene for å holde dem sammen på hudoverflaten. Eksempler på kjemiske eksfolieringer er salisylsyre, melkesyre, retinol og enzymer. Kjemisk eksfoliering virker uten at du må fysisk skrubbe. 

Jeg bruker denne fordi jeg får en veldig glatt og jevn overflate på huden etter bare en gangs bruk. I tillegg gjør den at aktive ingredienser trekker dypere ned i huden etterpå, noe som forebygger aldring av huden. Den er litt dyr (veil. pris 790,-), men det trengs veldig lite til hver gang så den varer lenge. Jeg bruker den cirka to ganger i uken.

Obs! En bør være forsiktig med å bruke denne om en går på foreskrevet aknemedisiner, har veldig sensitiv hud, går på sterke A-vitaminsyreprodukter eller om huden er solbrent eller irritert. 

11 kommentarer
    1. Veldig gla i dermologica produkter, men i peeling har jeg alltid brukt md, er det stor forskjell på disse, vet du om d vil ha noen effekt å bytte litt mellom de to?

    2. Hei! Jeg tenkte jeg kunne spørre deg siden jeg ser at det jeg lurer på har litt med dette innlegget å gjøre, og siden jeg vet at du er hudpleier:)
      Jeg ser at du skriver at man bør være forsiktig med den peelingen der om man går på medisin for akne. Jeg fikk Clarisonic børsten til jul (kan tenke meg at du har hørt om den), og jeg har brukt den i ansiktet hver kveld siden da. Har ikke tenkt på det som peeling, rett og slett bare som ansiktsvask. MEN, jeg går på Tetracyclin (antibiotika) for akne (ikke like sterkt som Roaccutan), og har faktisk ikke tenkt over i det hele tatt at huden blir mer sensitiv av det. For to dager siden kjente jeg at huden i ansiktet føltes så ru da jeg smurte på ansiktskrem. Og da jeg så enda nøyere etter i lyset var det akkurat som man kunne se masse, MASSE biiiittesmå blemmer. Kan nesten ikke se det, kan bare kjenne det, også svir det litt når jeg tar på det. Kan dette komme av at jeg har overeksponert huden for rensing? Det er vel ikke så sannsynlig at jeg reagerer på aknemedisinen nå, når jeg allerede har gått på den i 2 mnd?
      Skjønner godt hvis du ikke kan svare på dette, men tenkte det var verdt et forsøk! PÅ forhånd tusen takk! 🙂
      Klem!

    3. Kristiane: Hei! Den clarisonic børsten skal vel bare rense, såvidt jeg forstår. Men det høres ikke bra ut, slik du beskriver huden din nå. Jeg ville ha sluttet å bruke børsten, og se om det ble bedre. Hvis ikke det hjelper ville jeg dratt til en hudpleier eller hudlege og undersøkt hva det kan være. Klem!

    4. Irene: Jeg synes alltid det er greit å bytte litt produkter i ny og ne, for at huden skal få “smake” på noe nytt. MD sine produkter inneholder jo en del fruktsyrer, så jeg regner med de to er forskjellige, men Dermalogica sin er veldig god også, så du kunne jo ha prøvd den en stund 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg