My teeth whitening

Tannbleking er noe jeg bruker en gang i blant, for å få tennene litt ekstra hvite. Jeg har normalt ganske hvite tenner, men en får ikke unaturlige perlehvite rader uten å ty til hjelpemidler. Det er dog viktig å ikke overdrive tannbleking, ettersom det kan ødelegge tannemaljen, noe som er superkjipt ettersom du skal ha tennene dine resten av livet! 

Crest 3D White Whitestrips: De velkjente Crest Whitestripsene kjøpte jeg i USA for noen år siden, etter å ha blitt anbefalt akkurat disse. Det finnes mange forskjellige typer, så jeg forteller litt om de jeg har og er fornøyd med. De jeg har er med Advanced Seal, så selve stripsene henger utrolig godt på tennene, og en slipper å bekymre seg for at de skal skli eller falle av mens en har dem på. Crest Whitestrips inneholder mye blekemiddel, hele 14% faktisk. Så disse får du garantert et resultat av. Minuset er at det er mer skadelig for tennene enn de “naturlige” du får her i Norge, selv om det står på pakken at har den samme “emalje-sikre”-egenskapen som brukes i tannlegebleking. Hvis jeg bruker stripsene noen dager på rad så begynner tennene å ise voldsomt, så jeg bruker det som regel bare annenhver dag i en uke ellernoe. Stripsene skal legges på fortennene oppe og nede, og sitte på i 30 minutter før du tar dem av. Resultatet er ganske merkbart.

smilelab FLASH: Jeg har ikke prøvd så mange norske tannblekinger utenom denne, siden jeg har hatt Crest sin. Likevel ville jeg gi smilelab en sjanse ettersom mange folk insisterte på at det fungerte. Det første jeg tenkte var: “14% hydrogen peroxid versus ingen hydrogen peroxid? Hvordan kan smilelabs funke, som inneholder null prosent blekemiddel?” Da kan jeg nevne hva smilelab faktisk inneholder, og det er:

Glycerin, Aqua, Methyl cellulose, Xylitol, EDTA, Sodium chlorite, Citric acid, Aroma.

Ikke noe hydrogen peroxid der, nei. Likevel opplevde jeg etter et par ganger å faktisk få hvitere tenner, og jeg så resultatet umiddelbart etter at jeg tok av stripsene. Smilelab FLASH fungerer likt som Crest sine strips, bortsett fra at de henger betraktelig dårligere på tennene (fordelen med Advanced Seal), og at en kun skal ha de på i 15-20 minutter. Men resultatet skal jo vare også, ikke bare vises like etterpå. Det føler jeg forsåvidt at det gjør, men det hjelper å bruke smilelab-pennen som jeg skal skrive om under. Crest whitestrips er 10 ganger mer effektive etter min mening, rett og slett på grunn av blekemiddelet. Men det er jo ikke lovlig i Norge, så da er det greit å ha et alternativ, og der er smilelab slett ikke dårlig i forhold til de strenge reglene i Norge som må holdes. Stripsene funker jo, trossalt.

 
smilelab Touch Up: Dette er en tannblekingspenn som er veldig grei å bruke sammen med smilelabs strips, for å få resultatet til å vare litt lenger. Den tilsvarer ikke en full behandling, så det er lite vits å bruke den alene. Etter å ha brukt strips noen dager kan du for eksempel hoppe over den og bruke tannblekingspennen istedet. Eller du kan bruke den mens du har pause mellom behandlingene. Resultatet av smilelab-stripsene vil “fade” etterhvert, men denne pennen gjør at tennene får påfyll av noen av de samme ingrediensene, og dermed tar det lenger tid før resultatet forsvinner. Jeg pleier å tørke av tennene litt på forhånd med et papir, og deretter børste over fortennene oppe og nede. Deretter holder jeg munnen oppe litt slik at det tørker.

Twilight Teeth Platinum 25: Denne tannblekingen som også er ganske populær i USA, kjøpte jeg på et solarium en gang jeg var i New York. Den fungerer kun ved hjelp av UV-stråler, så den må brukes i solarium. Du tørker bare tennene litt med papir, pensler på middelet på fortennene oppe og nede, og setter deretter munnpiecen i slik at munnen ikke lukkes mens behandlingen virker. Den skal bare være på 12 minutter tror jeg. Tannblekingen fungerer veldig bra, og du ser etter første behandlingen at du har fått usedvanlig mye hvitere tenner. Det står også på pakken at de fortsetter å blekes mer utover dagen. Resultatet skal vare i opptil seks måneder. Minuset er at den må brukes i solarium (ikke bra for huden, hehe), og at det er litt ubehagelig å ha munnen oppe i 12 minutter på grunn av spyttet. Men det fungerer fint, og jeg har gjort det flere ganger. Disse kan bestilles over nettet på blant annet amazon og ebay, men jeg vet ikke om de er lovlige i no-way Norway.

Bruker dere tannbleking? Evt hvilken?

6 kommentarer
    1. Så mange gode tannblekninger du skriver om her! Jeg har nettopp begynt å bruke Dentway sin tannblekning fordi jeg har hørt så mye positivt om det og jeg så stor forskjell bare etter første behandling, så den kan jeg anbefale! 🙂

    2. Jeg har prøvd Dentway sine strips, funket jo forsåvidt de. Tennene ble hvitere, men ikke VELDIG mye hvitere. Men lurer på å prøve den siste du nevnte der 🙂

    3. Har nettopp prøvd ut Dentway sine strips siden jeg hørte så mye bra om de. JEG ER SÅ SKUFFA! Jeg ser forskjell med en gang jeg drar av stripsene, men etter en uke hvor jeg har brukt de 30-60 min hver dag så er det faktisk ingen forskjell i det store og det hele. Har så lyst til å prøve Crest, men jeg har veldig sensitive tenner og er redd jeg skal dø av ising om jeg prøver de :p

    4. Synes ikke smilelab varer så lenge h eller egentlig. ingenting måler seg med Crest sine, er så synd at de ikke selger det i Norge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg