What to wear? // 17. mai

Det er ikke alltid like enkelt å finne ut hva man skal ha på seg på nasjonaldagen hvis en ikke har bunad. Selv valgte jeg bort bunaden da jeg var fjorten, så jeg har i mange år gått med forskjellige antrekk, hvor noen har feilet og noen har vært vellykkede. Jeg har iallefall funnet ut hvordan jeg ikke vil ha det. Jeg liker ikke å være for formell, ettersom jeg synes det blir utrolig kjedelig. Her er et antrekk fra ifjor som jeg faktisk likte. Da hadde jeg på meg en kjole fra Ida Sjöstedt, wedges fra Top Shop og dressjakke fra Vero Moda:


Man må jo bare godta det faktum at ingenting slår bunaden på 17. mai, og det er lett å føle seg kjedelig kledd i forhold. Derfor synes jeg det er viktig å kle seg litt annerledes, eller gi på litt ekstra, så de andre vet at du også er med på “festen”. Du trenger ikke å være über konservativ, det går an å ha det litt gøy. Men det skal absolutt være stilfullt og noe du fortsatt ville latt bestemoren din sett deg i – tacky funker ikke på 17. mai.

Jeg har satt sammen noen antrekk som jeg personlig liker til 17. mai. For å komme til nettsiden hvor de selger produktet, trykker du bare på den sorte boksen vedsiden av:

//
Turn on your JavaScript to view content
//
Turn on your JavaScript to view content

 

 

//
Turn on your JavaScript to view content

 

 

//
Turn on your JavaScript to view content

 

 

 

Hva går DU med på 17. mai?

12 kommentarer
    1. Åh, valgte bort bunaden selv. Angrer bittert! I år kjører jeg en skikkelig søt, bohemsk sommerlook. Waterfallbraid i håret, blomsterkrans, halvlang hvit blondekjole og noen flatterende gladiatorsandaler 🙂

    2. Jeg har hatt bunad hele livet, og det var flere ganger jeg helst ville gå i vanlig kjole, men nå elsker jeg å gå i bunad. Den brukes så sjelden at det blir så spesielt hver gang 🙂 Veldig fine antrekk, likte skoene du hadde på deg, sykt fine!

    3. Karoline: Jeg skjønner.. Jeg har aldri ønsket meg bunad, men nå som jeg er eldre har det endret seg. Ser utrolig classy og fint ut med bunad 😉

    4. Jeg har heller ikke noen bunad, så jeg sitter litt fast nå selv. Har mange kjoler hengenes i skapet, men tror jeg vil bestille meg hjem en litt lang kjole denne gang som du har på det øverste bildet! Takk for tipsene og det var vanvittig mye fint over her! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg