I reisevesken min

Jeg skal på ferie snart, og da passer det fint å vise dere hva jeg har i vesken når jeg er ute og flyr. Kanskje du får noen tips? Jeg pleier å bruke en veske med god plass i, slik at jeg enkelt finner frem til det jeg skal ha. 

Inneholder provisjonslenker

1. Solbriller – med etui så de ikke blir most i vesken.

2. Sminke – jeg tar alltid med meg hele sminkepungen på tur, fordi det er så lett at hele sminken en har lagt forsvinner i løpet av turen. Jeg liker å se bra ut når jeg reiser!

3. Soltabletter – Alt for å forebygge rynker! Disse tablettene bidrar til en normal hudpigmentering og beskytter mot fotoaldring, og jeg begynner å bruke dem noen uker i forveien, men også iløpet av ferien.

4. Sminkeservietter – som sagt så rakner sminken fort når du er ute og reiser pga forurensing og tørr luft, og da er det lurt å ha noen våtservietter i tilfelle du må påføre alt på nytt. Eller bare hvis du har lyst å føle deg fresh. Ole Henriksen Cleansing Cloths holder godt på fuktigheten i huden, og en blir ikke stram i huden etterpå. Tar også bort vannfast sminke og lukter helt sinnsykt godt.

5. Ansiktssprayglominerals Hydration Mist er genial når en er i flyet med tørr luft, og en føler for å freshe opp ansiktet litt. Denne gir fuktighet, og kan også brukes oppå sminken.

6. HårsprayBedhed Hard Head er en spray med kjempesterkt hold, og miniversjonen passer perfekt i reisevesken.

7. Dagkrem – i tilfelle jeg vil fjerne sminken og gå clean faced, har jeg med dagkrem slik at jeg ikke blir tørr i ansiktet. Denne fra Decleor inneholder også solfaktor 30.

8. Almanakk – Selv om jeg er på ferie så må jeg holde styr på ting i forhold til bloggen, og derfor har jeg med Paulo Coelhos Årsplanlegger. Jeg liker å skrive i den når jeg kjeder meg på flyet.

9. Hånddesinfeksjon – jeg har en liten form for bakteriefobi, og av og til hender det ting når jeg er ute å reiser som gjør at jeg ikke klarer å ta i noe før jeg har fått vasket hendene. Da er det greit å ha Hand Maid fra Soap & Glory fra apoteket som lukter herlig grapefrukt.

10. Deo – om en skal sitte tett på folk er det hyggelig å lukte OK.

11. Headsett – musikk er noe av det beste jeg vet når jeg er på transportmidler, så det er absolutt et must å ha i vesken.

12. iPhone – Hva ville jeg gjort uten denne?! Jeg sjekker vesken opptil flere ganger i løpet av turen for å forsikre at babyen min fortsatt er der.

13. Kjølende øyegel – En kan bli trøtt og sliten av å reise, derfor har jeg med Matis Vitality øyekrem som er oppfriskende og motvirker mørke ringer.

14. Reisesett – fra Samsonite med oppblåsbar nakkepute, bånd til å ha foran øynene og ørepropper. Veldig greit å ha hvis en vil ta seg en lur.

15. Pass – med gullomslag fra H&M.

16. Lommebok – Marc Jacobs.

17. Øyedråper – Systane.

18. Neglelakkfjerner – Når en sitter på flyet med bordet foran seg er det en perfekt anledning for å utføre en manikyr.

19. Neglelakker – Top og Base Coat i ett for å spare plass, og lakk fra Make Up Store.

20. Håndkrem – jeg hater når hendene føles som sandpapir, kanskje etter litt for mye desinfeksjonsmiddel, og da MÅ jeg ha håndkrem.

 

Hva MÅ du ha i reisevesken?

#reise #fly #syden #reiseveske #ferie #sommerferie #sommer

8 kommentarer
    1. Hei! Lurte på om du har en favoritt serie/merke innenfor basic hudpleie?
      Har lenge brukt alt fra Clinique, men fikk av en i klassen som jobbet innen hudpleie at hun hatet Clinique siden de inneholder mye alkohol?.. Nå bruker jeg både cleanser og bodylotion fra Biotherm og føler de passer veldig for meg! Huden endrer seg jo etter sesong og “humør” men føler vi har ganske lik hud, nordiske blonde jenter! Og føler du er ganske ærlig og har litt peilig på dette her!
      Tusen takk 🙂

    2. Camilla: Hei! Jeg bruker veldig mye forskjellig, men Decleor, Matis, Exuviance, Dermalogica og Babor er favoritter, og alle er veldig bra 🙂 Clinique brukte jeg før jeg begynte på hudpleieskolen, da fant jeg så mye annet som jeg synes var mye bedre. Jeg steppet up fra Clinique til Dermalogica, og huden min ble mye bedre. Så jeg anbefaler deg å prøve det istedet. Det stemmer at det er mye alkohol i Clinique, som kan virke uttørrende, spesielt om du har en fuktfattig hud.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg