1940-tallet: Marilyn Monroe

Hver måned fremover skal jeg gjenskape en look fra et kjent ikon fra 40-, 50- 60, 70- og 80-tallet, i forbindelse med Max Factors 100 års jubileum. Jeg og to andre bloggere skal konkurrere mot hverandre, og dere har mulighet til å stemme frem deres favoritt her. Jeg vant sist look, som var Brigitte Bardot, noe som var kjempemoro! Takk til alle som stemte ♥

Alle bloggerne skal gjøre alle lookene selv bortsett fra én, hvor vi skal få hjelp av Max Factors make up artist Linda Wickmann. Linda valgte Marilyn Monroe til meg, noe jeg synes var veldig gøy. Jeg har aldri sminket meg for å ligne på henne, så det var morsomt å se resultatet, he he.

Foto: Linda Wickmann

Marilyn Monroe er jo et legendarisk ikon, og jeg liker veldig godt måten hun sminket seg på. Hun var flink til å fremheve det beste med seg selv ved hjelp av sminken hun brukte. Hun lo og smilte alltid veldig mye på bilder, og den sterke røde leppestiften fremhevet det flotte smilet og de hvite tennene hennes. Røde lepper, sorte vipper og blek hud har blitt hennes kjennetegn. Hun hadde også en utrolig utstråling, som gjorde henne enda vakrere!

Photos: Pinterest.com

Håper dere likte looken min denne gangen!

Dere kan stemme på Max Factors Facebookside her.

7 kommentarer

Siste innlegg