Contouring tutorial

Her om dagen fikk jeg skaffet meg et ordentlig contouring kit – nemlig Anastasia Beverly Hills Contour Kit. Det er dette “alle” youtubers og make up artister har ravet om i lengre tider, og jeg har siklet like lenge på det. Jeg ble mer enn positivt overrasket over den høye pigmenteringen og hvor flotte skygger og highlights det skapte i ansiktet. Fantastisk å ha alt i ett sett. Og ja, en får faktisk bruk for omtrent alle fargene. Det jeg har gjort er å blande de to kaldeste skyggene nederst til venstre, ved å dyppe børsten i begge to før jeg påfører det på ansiktet. Den til høyre er litt rødlig, så den kan en fint bruke som blush. Ellers kan en bruke én av dem om gangen, det er opp til deg hvilken farger du liker/synes du passer best. Highlighters har jeg også blandet sammen, men jeg bruker ikke den gule så mye.

Under har jeg laget en liten bilde-tutorial på hvordan en skal bruke dette kitet. Det kan hjelpe deg å få en bedre peiling på hvor skyggene og highlightene skal, og hvilken effekt konturering gir ansiktet. Det er viktig å ikke ha en for tykk børste til skyggene, for å få de rette linjene. Deretter bør du blande skyggene sammen med resten av sminken, gjerne med en annen større børste, for at det ikke skal bli for harde linjer. Jeg har brukt en litt større børste til highlighting, utenom på neseryggen.

Resultatet:


Konturering skaper altså mer dybde i ansiktet, og hjelper til med å fremheve for eksempel kinnbena. Du kan også få nesen til å virke smalere, skjule dobbelthake osv. Det er egentlig bare å leke seg litt frem, og finne ut hva du vil fremheve eller mørklegge i ansiktet.

Jeg anbefaler virkelig Anastasia Contour Kit, om du har lyst på perfekte skygger og highlightere til å konturere ansiktet med. Det er mye enklere enn å ha produkter som slenger rundt her og der, som halvveis fungerer. Jeg kjøpte mitt på Brow Rehab i Oslo, rett overfor Hendrix Hair på Pilestredet, hvor jeg fikser brynene mine. De har også noen fantastiske øyenbrynspomader fra samme merke som jeg snarest må skaffe meg! Kitet koster forresten 595,-

Håper du likte tutorialen, og bare spør hvis du lurer på noe!

4 kommentarer
    1. siklet på dette kjempelenge, men that’s it – nå MÅ jeg kjøpe det!! 🙂 du er nydelig!!
      vant forestenn en giveaway fra maxfactor for 2-3 uker siden her,aner du hvor lang tid det tar før pakken kommer?:) desperat etter ny mascara hahaha…
      klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg