Enjoy the simple things



Som regel er det de enkle tingene i livet som gir meg glede, som for eksempel en god kopp kaffe foran dataen, eller den gangen jeg oppdaget Antibac hånddesinfeksjon skum, haha. Jeg er helt avhengig av Antibac, og når jeg så denne nyheten for en stund siden, tenkte jeg at den var perfekt å ha i hus. Det er så praktisk, og perfekt å ha på badet eller på kjøkkenet når en lager mat. Jeg pleier å ha et skum ved siden av håndsåpen på badet, og et ved kjøkkenvasken.

Jeg oppdaget først hånddesinfeksjon da jeg gikk første året på helse og sosial på VGS. Da skulle vi gni det inn på hendene, og uten at vi visste det på forhånd fikk vi etterpå et UV-lys som viste hvor mye av hendene vi hadde fått dekket med spriten. UV-lyset avslørte at det er viktig å gni det inn i hver krinkel krok av hendene, for det er mye som ikke blir dekket om en bare slenger det på. Så husk å være nøye med det. I tillegg skal hendene skal være våte i minst 20 sekunder for å få optimal antibakteriell effekt. Etterpå fordamper spriten og hendene er tørre.

Til vanlig bruker jeg Antibac i hjemmet når jeg for eksempel har sittet på mobil eller pc og skal spise etterpå, og ofte spriter jeg også selve mobilen, siden den er en potensiell bakteriebombe. Bare pass på, noen materialer, eventuelt deksler kan endres ved påføring av alkohol. Før jeg skal ta meg i ansiktet og påføre sminke bruker jeg også ofte Antibac. Jeg er nøye med penger, nøkler og kredittkort – visste du at virus og bakterier kan leve på de fleste overflater i ca 48 timer, men papirpenger kan transportere et levende influensavirus i opptil 17 dager? Usj.

Antibac Pharma er et hudvennlig desinfeksjonsskum som raskt og effektivt dreper bakterier, ulike virus og sopp. Skummet inneholder også mykgjørende ingredienser som gjør at huden bevarer sin naturlige fuktighetsbalanse.

 

Bruker du hånddesinfeksjon?

I samarbeid med Antibac

4 kommentarer
    1. Hei. Du har en veldig fin og inspirerende blogg. er innom og ser hver dag for inspirasjon. elsker klesstilen din og skulle ønske jeg var flinkere selv til å sette sammen klær som deg.
      kan jeg spørre hvor du har kjøpt de kaffe koppene? eeeeelsker marmor mønster <3
      ha en super fin lørdag/helg.

    2. ingrid: Hei Ingrid! Takk, så hyggelig at du liker bloggen og leser fast 🙂 Kaffekoppen er fra H&M Home i Oslo, kjempefin! 🙂 Ha en fin helg!

    3. Katrine: Så bra du er flink med håndvask! Dessverre så hjelper det ikke alltid mot diverse virus og bakterier, så det er greit å ha en Antibac i tillegg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg