My new beauty companion

Tenkte å introdusere dere til mitt nyeste tilskudd innen hudpleie – Clarisonic Aria. For å være helt ærlig så har jeg ignorert denne børsten i lengre tider, for det virket som en «gimmick». Altså noe som ser fancy ut men som ikke får jobben gjort. Nå har jeg absolutt endret mening, og jeg kan fortelle dere hvorfor.

Denne saken sørger for at sminkefjerning blir en enkel prosess, uten mye sliting med bomullsdotter på ansiktet for å få bort all sminke. Som regel når jeg vasker meg med renseproduktene mine så er det nesten alltid noe igjen, hvis jeg glir over med en bomullsdott etterpå. Det er kjipt å føle at jeg ikke har fått absolutt alt av, og det er kjipt å måtte vaske ansiktet to-tre ganger for å få av alt. Noen som kjenner seg igjen?

Hvordan fungerer den?

Selve børstehodet roterer ikke, men gjør 300 mikrosvinger i sekundet. Dette sikrer opptil seks ganger bedre rens av huden enn med manuell rensing med hendene.

Min opplevelse med Aria

Nå har jeg brukt Aria i to-tre uker, og det er seriøst null sminke igjen på bomullsdotten etter rens – og det tar kun ett minutt! Jeg bruker mye mer sminke enn gjennomsnittet tror jeg, så å få en helt sminkefri hud etter ett minutt er helt fantastisk, og jeg hadde ikke forventet det. Jeg har sett at en del har nevnt at de har fått en heftig glød etter å ha brukt denne, men det har jeg ikke lagt så mye merke til. Kanskje hvis du ikke er vant til å pleie huden din skikkelig, eller ikke vant til å bruke peeling, så kan du få denne effekten. Jeg har derimot fått litt mindre porer av å bruke den, siden den renser sånn i dybden.

Hvor ofte bør jeg bruke den?

I begynnelsen brukte jeg den både morgen og kveld, men nå bruker jeg den kun om kvelden. Den har en mildt eksfolierende effekt, så det kan være litt mye to ganger daglig. Dette må du se an på hudtypen din, og også justere hastigheten deretter. Aria har tre hastigheter som du kan velge mellom.

Den kommer med en lader som du må sette den i 24 timer første gangen før du bruker den. Deretter holder den i 2-4 uker, avhengig av hvor mye du bruker den. Det som er digg med Clarisonic Aria, er at den piper når du er «ferdig» med ett område, for eksempel pannen, slik at du vet når du skal gå videre til kinn osv. Det er ikke så enkelt å tenke seg til ett minutt selv, så jeg setter veldig pris på denne funksjonen. Den gir også beskjed når den begynner å gå tom for batteri.

Den kommer også med en egen Clarisonic-rensegel, men du kan bruke dine egne produkter. Jeg syntes det var fint å begynne med Clarisonics egen, til jeg fikk feelingen av hvordan den fungerer. Det er viktig å ikke trykke børsten helt inntil ansiktet, men å gli den lett over ansiktet. Hvis ikke kan du ende opp med litt rød og øm hud.

Clarisonic Aria koster 1550,- og kan kjøpes her.

Har du en Clarisonic? Hva synes du om den?

Sponset produkt

5 kommentarer

Siste innlegg