Heidi tester: Vitamin C boost

Normalt så bruker jeg dyrere hudpleieprodukter, men C-vitamin er veldig viktig for huden, så jeg var spent på å prøve den nye serien til Body Shop. Og Body Shop er trossalt kjente for å ikke proppe produktene deres fulle av konserveringsmidler og unødige stoffer, noe som er et pluss.

Hvorfor er C-vitamin viktig for huden?

  • Bidrar til å opprettholde huden naturlige fuktighetsbalanse
  • Øker hudens cellefornyelse, noe som fører til mer glød
  • Fungerer som en kraftig antioksidant som bekjemper frie radikaler

 

Hemmeligheten til Body Shops nye C-vitamin produkter er camu camu bærene fra regnskogen i Amazonas. Disse bærene inneholder opptil 60 ganger mer C-vitaminer enn appelsiner.

Det er to produkter i den nye serien, jeg starter med dagkremen:

Først av alt så lukter den helt herlig av friske appelsiner. Nam! Det er en gel krem, noe som passer min kombinasjonshud. Den føles bare super frisk når jeg påfører den på huden. Jeg har serum under, som vanlig, og for de med ekstra tørr hud tror jeg ikke denne kremen alene er fuktighetsgivende nok. Men kremen føles ren og god ut, den tynger ikke huden og er et godt underlag hvis du skal legge foundation etterpå.

÷ inneholder ikke solfaktor

Vitamin C Glow Enhancer:

Dette produktet skal påføres etter at dagkremen har trukket inn i huden. Det føles som en primer, som inneholder litt farge. Jeg får mer farge i ansiktet etter at jeg har brukt denne, så jeg ikke ser så blek ut, men det ser naturlig ut. Den skal gi mer glød i ansiktet, men jeg merker ikke det så godt utenom fargen. Sammen med dagkremen tilfører den mer fuktighet, så produktene fungerer godt sammen. Huden blir mattere og det er et godt grunnlag for å legge foundation etterpå.

Jeg er mest fan av dagkremen, som passer veldig godt til en ung hud eller kombinasjonshud. Glow Enhancer’en ga ikke så mye glødende effekt synes jeg, men sammen gir de mer fuktighet.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg