Ti ting du kanskje ikke visste om meg

1. Jeg er «ambidextrous», det vil si tohendt. Jeg skriver med venstre hånd, men jeg kan også skrive med høyre. Jeg maler med høyre, og gjør som regel alt annet med høyre.

2. Jeg er helt inkompetent når det gjelder å lete etter ting, og jeg klikker helt når jeg ikke finner det jeg leter etter. Som regel setter jeg en god venn, kjæreste eller mor på saken, før jeg mister helt fatningen. Har vært sånn helt siden jeg var liten.

3. Jeg var utenfor Playboy Mansion en gang midt på natten og prøvde å ta bilder utenfor porten. Bare fordi vi kjedet oss og hadde ikke så mye annet å finne på der og da. Plutselig hører jeg en sikkerhetsvakt på callinganlegget og jeg tenkte bare, faen, nå får jeg kjeft. Men han sa: «Come closer, you can take pictures.» Så da gjorde jeg det. Så fortsatte han med «You’re gorgeous, girl. Wow, you’re gorgeous! Come closer.» Da dro jeg raskt inn i bilen og kjørte av sted, lol.

4. Jeg er veldig hyggelig og høflig med egentlig alle, men hvis noen disrespecter eller prøver å tråkke på meg blir jeg helt Al Pacino on their ass. Noe tar bare over meg (aka Hurricane Heidi), jeg kjenner adrenalinet pumpe og jeg klarer såvidt å kontrollere meg. Jeg prøver som regel å holde tungen rett i munnen og telle til ti, men det er ikke alltid det går. Du vet sånne jenter med småfrekke kommentarer som egentlig ikke er frekke men de er det likevel, men du kan ikke ta dem på det:

…eller arrogant mennesker som tror de er bedre enn andre. Takler ikke bitches. T.a.k.l.e.r. det ikke, og lurer på om de er åndssvake som holder på sånn.

5. Jeg setter lojalitet, ærlighet og respekt sinnsykt høyt i et vennskap, og dropper folk lett hvis de feiler på noen av disse punktene, med mindre de har vært gode venner i en lang periode. Heller ha få gode venner enn mange half ass. Trust is key!

6. Jeg kan fortsatt ikke forskjell på høyre og venstre, og det er av og til ganske pinlig når noen sier at “det ligger til høyre” eller “bare gå til venstre nå” og så går jeg i en helt random retning. Da lurer jeg på hva de tenker om meg. Jeg har et stort arr på venstre arm som hjelper meg å huske på det, men det kommer ikke automatisk liksom. Da jeg hadde oppkjøring måtte jeg merke hendene mine med tusj slik at jeg kunne kjøre den retningen sensoren sa.

7. Jeg ser navn i farger, det samme gjorde søsteren min. Og vi hadde ofte samme farger på samme navn. Heidi er btw gult. Lillian er definitivt gult. Noen skjønner ikke dette, men de er helt blå (høhø).

8. Jeg har fotografisk hukommelse, og leste sjelden igjennom kaptitler mer enn èn gang på ungdomsskolen (hater å lese) men fikk likevel nesten alltid toppkarakterer. 

 

9. Jeg har alltid vært fascinert av fremmedord, og da jeg var elleve år begynte jeg å slå opp hvert eneste ord jeg ikke forstod, for å lære meg det, dermed fikk jeg et veldig bra ordforråd tidlig.

 

10. Jeg er egentlig veldig realistisk av meg, men en av hobbyene mine er å spå med Tarot kort, og jeg har holdt på med det siden jeg var tretten år.

Er det interessant med litt mer personlige innlegg? Eventuelt noe dere kunne tenke dere mer av? Fortell gjerne hvis det er noen av punktene du kjenner deg igjen på! 🙂

20 kommentarer
    1. Kristine Larsen: Så bra du likte det 🙂 nå måtte jeg Google dyskalkuli, veldig interessant.. Er godt mulig det er derfor ja. Men hva forklarer meg? Haha. Kanskje fordi jeg kan skrive med begge hender, gjør ikke forskjell på høyre og venstre. I don’t discriminate! :p

    2. Så morsomt innlegg! Elsket den family guy videoen, haha. Jeg er også kjempe dårlig på høyre og venstre og må alltid kjenne hvilken side hjertet dunker på, men av og til går ikke det heller, haha 🙂

    3. Mange som ikke har hørt om det ja, det er jo dysleksi bare for matte. Så det rammer jo min logiske tankegang, klarer ikke å knyte sko, klokka osv – det er jo ikke bevist at det er en sammenheng men det gir mening da. HAhah
      Er nok fult mulig at det mindfucker hjernen litt at du ikke gjør noe forskjell på hendene dine jaaa, men spennende hadde faktisk aldri hørt om at noen brukte begge hendene slik 😮

    4. Kristine Larsen: Så rart.. Ja, det er jo dysleksi på den måten, bare for tall og sånt. Jeg har faktisk aldri møtt noen som har det, men det var veldig interessant å lese om. Er det like vanlig eller sjeldnere enn dysleksi?

    5. Så gøy! Det med å se farger i navn heter synestesi, om du leser litt om det finner du helt sikkert flere ting du gjør som ikke alle andre gjør. Veldig interessant, har det selv!

    6. elsker bloggen din, gøy å lese noe litt “annerledes”!
      Navnet mitt er sol, er det da gult hehe eller hvilken farge?:)

    7. Veldig morsomt med slike personlig innlegg ja 😀 Ja takk til mer sier jeg! Og jeg bare lurer: hvilken farge er Kristina? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg