SkinCeuticals press lunch

 photo skinceuticals presselunsj press lunch_zpsperaj4pz.jpg

I dag var jeg på en presselunsj med SkinCeuticals, et medisinsk hudpleiemerke som en kun får kjøpt på klinikker. De er et «cosmeceutical», altså en kombinasjon av kosmetikk og legemidler. SkinCeuticals inneholder høye konsentrasjoner og svært aktive formuleringer, og det ligger mye forskning bak det. Spesielt har de forsket mye på antioksidanter, og er ledende på markedet når det gjelder dette.

 photo skinceuticals presselunsj press lunch-10_zps6u7fbfev.jpg photo skinceuticals presselunsj press lunch-5_zpsactzv394.jpg  photo skinceuticals presselunsj press lunch-4_zpstltrrepv.jpg

Det var veldig spennende å høre på foredraget, spesielt om aksioksidanter og Resveratrol, som det nye nattserumet deres er bygget på. Resveratrol er en kraftfull antioksidant som finnes naturlig i druer, bær, nøtter og andre plantekilder. Studier har vist at det har positiv innvirkning på aldringsprosessen i huden. Antioksidanter jobber mot frie radikaler i huden, noe som er veldig viktig for å bekjempe aldring. Det finnes faktisk en del Resveratrol i rødvin. Godt at det er min nye ting da, ettersom øl ikke er det sunneste alternativet, hehe. Det nye serumet heter Resveratrol B E og koster omtrent 1450 kroner. Jeg gleder meg til å prøve!

 photo skinceuticals presselunsj press lunch-2_zpsdwuzfwmn.jpg photo skinceuticals presselunsj press lunch-6_zpsva7ktzxl.jpg

Nå skal jeg snart ha meg et glass rødvin (høhø) før jeg skal møte AstridMote Med Mening på Gamle Logen hvor det blir motevisning og artister. Gleder meg!

 photo skinceuticals presselunsj press lunch-8_zpskpycxaf4.jpg

5 kommentarer
    1. Hei vakre Heidi 😊jeg lurer på hvordan du får invitasjoner til disse herlige eventene? Er det kun for bloggere? Eller, kan “vanlige” hudterapeuter også delta og bli invitert til slike dager? Jeg synes det er kjempe gøy og få lære om nye emner, hudprodukter etc., da jeg selv jobber i denne bransjen. Kunne du gitt meg noe tips/triks på hvordan jeg kan bli invitert neste gang det blir noe slikt?😊 Klem fra en fast leser av bloggen din!

    2. Anonym: Heisann! Dette er dessverre kun for presse tror jeg, det vil si utvalgte bloggere, journalister osv. Det eneste jeg vet om for hudterapeuter er de kursene på Dermanor og eventuelt Skintific 🙂 Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg