4 enkle steg til perfekte røde lepper

NYX og glo er blant mine sponsorer

Processed with VSCO with f2 preset

Av og til når jeg blir lei av å sminke meg så er det et enkelt triks å friske opp leppefargen, da det endrer hele looken på 1-2-3. Nå har jeg gått for nudefarger veldig lenge, så det var veldig herlig å gå for en knallfarge til en forandring.

En tenker kanskje at det er bare å legge på en leppestift, men hvis du virkelig vil ha et godt resultat så er det viktig å preppe leppene og gjøre de nødvendige stegene for å en plettfri look. Lepper i knallfarger viser enkelt feil, derfor er det viktig å få det til best mulig.

 

1. Start med en leppeskrubb for å få bort tørre flak og døde hudceller

Dette vil også øke sirkulasjonen i leppene som igjen kan føre til at de ser større og friskere ut. Du kan lage en hjemmelaget skrubb ved hjelp av sukker og leppepomade/vaselin. Smør det på leppene og bruk gjerne en ren tannbørste (helst babytannbørste) i sirkulære bevegelser. Etterpå tørker du bort restene med et tørkepapir. 

Ellers kan du bruke en skrubb fra butikk, jeg synes Sara Happ sin er veldig god, fordi den er akkurat passe grov. Enkel å påføre, gir et fint resultat, den kan brukes hver dag om det trengs. Den tilfører mye fuktighet til leppene, og den med peppermynte øker også sirkulasjonen i leppene ytterligere.

 

2. Påfør fuktighet til leppene

Leppene er nå mer mottakelige for fuktighet, og trenger også å bli tilført dette etter skrubben for å låse dette inn. Lip Revival fra glo-therapeutics er laget for å skape fyldigere og mykere lepper. Den inneholder aktive ingredienser som hjelper på å øke fuktigheten og kollagenproduksjonen. Den fungerer også som en god primer før leppestift. Du kan enten la den absorberes helt før du påfører leppefarge, ellers kan du tørke av det overflødige med et tørkepapir. 

 

3. Bruk lipliner før leppestift

Dette spørs litt på hvor god du er på å påføre leppefarge, men generelt sett så gir det deg et bedre utgangspunkt å lage et omriss av leppene først. Pass på å spisse liplineren slik at det blir så presist som mulig. Prøv å holde deg innenfor leppenes naturlige linjer, ellers kan det fort se uprofesjonelt ut. Pass ekstra godt på ved munnvikene, da dette ofte er hvor det “skjærer” seg. En typisk rød-rød farget lipliner er Redd fra MAC.

NYX Liquid Suede matte leppestift i fargen Kitten Heels

4. Påfør leppestiften jevnest mulig

Jeg pleier å påføre leppestiften direkte fra beholderen, men om du føler det er enklere å distribuere fargen ved hjelp av en egen leppebørste, så anbefaler jeg det. Om du påfører direkte slik som meg, er det viktig at du er påpasselig med mengden produkt, slik at det ikke “kaker” seg. Prøv å fordele det så jevnt som mulig, og istedetfor å klemme leppene sammen er det best å presse et tørkepapir lett mot leppene, og la det overflødige absorberes på den måten. Om du klemmer leppene sammen så forflytter du bare produktet, istedetfor å gjøre det jevnt.

Prøv å tenke på hva du skal gjøre, spise eller drikke når du skal gå for en slik farge på leppene. Noen produkter sitter godt fast, som regel matte, og de med mer shimmer eller gjennomsiktige farger forsvinner og flytter seg raskere. Tenk også på hvilken look du vil ha. Skinnende lepper er mer prangende, mens matte lepper gir en mer dempet look, og passer godt til både fest og hverdags.
 

Om du ikke blir fornøyd med resultatet første gang, så prøv igjen. Øvelse gjør mester!

 

16 kommentarer
    1. Røde lepper er utrolig kult, men syns ikke at jeg kler det selv alltid. I hvert fall ganske sjelden. (Har forresten spørsmålsrunde gående på bloggen min)

    2. Pernille: Jeg skjønner. Noen synes det blir for mye til hverdags eller at det ikke passer inn i stilen deres, men jeg synes iallefall alle passer det til fest! Hihi 🙂

    3. Pernille: Jeg skjønner. Noen synes det blir for mye til hverdags eller at det ikke passer inn i stilen deres, men jeg synes iallefall alle passer det til fest! Hihi 🙂

    4. Hei 🙂 fine lepper 🙂
      jeg har et spørsmål du kanskje kan hjelpe meg med. Utesteder i oslo.:) hva anbefaler du for ei jente på 30, som vil danse?
      sirkus?stratos?solli, nox, lawo? vulkan?
      orker ikke steder med bare 20 åringer. men en nattklubb hvor man kan pynte seg litt. men ikke en nattklubb med vestkantsosser 😉 håper du har tips for utesteder i oslo. hvor man kan danse 🙂

    5. Hei
      Jeg elsker stilen din! Hva synes du forresten om boblejakker fra Moncler? Jeg fikk en av kjæresten min til jul. Det er en den superglatte og blanke typen. Veldig usikker på hva jeg synes om den egentlig, om den er utrolig stilig eller om den blir for mye av det gode. Hva synes du?

    6. Anne: Hei Anne! Uff, jeg er ikke riktig person å spør tror jeg, haha. Jeg går som regel bare der venninnene mine går. Stratos er bra for dansing da, og så er det jo som regel litt høyere aldersgrense der.

    7. Marthe: Hei! Tusen takk 🙂 Jeg visste ikke helt hva det var, men googlet det nå. Den var finest den glatte med pelshette, men jeg er imot pelsbruk så jeg synes det er litt smakløst å gå rundt med. Jeg synes jakken ser ut som en vestkantjakke, altså den er innafor, regner med det er en ny trend, typ Canada Goose opplegg? Ikke noe galt med hvordan den ser ut, dog ikke min stil. Det er mer et “trend-plagg”. Håper jeg ikke var for brutalt ærlig nå :p Kjør på med det du liker selv! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg