Los Angeles

Da var jeg endelig tilbake i Los Angeles. Beste stedet i verden.

Jeg var edru i nesten en måned før jeg reiste. Tenk det a, husker ikke sist. Og så hadde jeg min første drink da jeg kom på flyet – ferie vettu! Og det ble selvfølgelig mer enn én. Angret jeg? Ja. Herregud så dårlig jeg var da jeg kom frem. Både jetlagged, fyllesyk og sleep deprived. I tillegg måtte jeg drasse på førti kilo med bagasje mens jeg prøvde å lete etter en UBER på LAX. Da var jeg trist as, haha. Jeg var helt skada da jeg kom frem til Studio CIty. Heldigvis kom jeg frem til snille Silje som tok vare på stakkars lille meg. <3

Men herregud, jeg er ikke glad i å drikke på den måten lenger. Øhrr, så lei av den fyllesyken. Her tar jeg meg bare ta meg en øl i sola for kos å ferdig med det. Nesten sånn at jo lenger edru jeg er, jo mindre har jeg lyst å drikke. Som er positivt! Hvis dere er lei av den samme rutina, så er iallefall det en motivasjon. Drikkekulturen i Norge er faktisk helt drøy. Vi overkonsumerer så sykt når vi setter i gang.

Neste dag var jeg bedre og da dro vi på Home Depot, som er typ Obs! Bygg i Amerikansk versjon. Der var jeg naturligvis helt malplassert, så jeg gikk ut og solte meg i utemøblene istedet, mens Lars og Silje styra på med maling og diverse. De er på en måte adoptivforeldrene mine her borte, fordi jeg bare er en liten bortkommen jente, haha. Helt innafor det! I morgen begynner de å male i huset i vi bor i Hollywood Hills, mens kiddoen skal sole seg og se på, mehehe.

Jeg må bare si at jeg elsker Amerikanere. Sikkert det motsatte av det de fleste pleier å si. De er så åpne, varme og morsomt merkelige. Jeg ble sjekket opp cirka fire ganger på den halvtimen jeg satt og solte meg utafor Home Depot. Ikke noe jeg liker, men de er veldig respektfulle, utadvendte, høflige og gir masse komplimenter. Alltid når jeg kommer tilbake til Norden så føler jeg kulden fra folket bare slår meg midt i fleisen. Det er litt synd, men. Likevel glad i Norge selvfølgelig. Ting fungerer jo en smule bedre politisk sett der, for å si det mildt. Prøver bare å ignorere det. Mye med USA er veldig rart, et godt eksempel:

I dag har jeg vært hos en kompis som jeg nettopp ble kjent med. Rockstar, super weird men også dritkul nettopp av den grunn. Jeg beundrer folk som bare slapper av og er seg selv. Jeg er mer rigid og uptight, for å si det sånn. Som han sa; “Ikke tenk for hardt, Heidi”. Da lo jeg godt, story of my life. Uansett, veldig hyggelig. Jeg savner metalmiljøet, de er de kuleste. Jeg var super-emo før, lol.

Opplevelsen av såkalte “gated communities” var dog mer irriterende enn forventet. Jeg måtte gjennom mye sikkerhetsstuff, porter og labyrinter for å komme frem til riktig sted. Men med så mange crazy fans som han har så tror jeg ikke det er noen annen mulighet. Apropos crazy fans, vi bor rett vedsiden av Rob Dyrdek fra “Rob and Big”, “Fear Factory” og “Ridiculousness”. Jeg har crushet så sykt på ham forever, han er så jævlig lættis og sjarmerende. Og han er 10 meter unna liksom. Tror jeg skal bare jogge casually forbi et par ganger, haha. Neida, han er gift :p

Digge vietnamesisk hamburgere vi spiste på Take a Bao. Thai kylling med peanøttsmør, og BBQ Pork.

SIljeee <3

Klokken er snart 00:00 her, -9 timer i forhold til Norge. Men jeg har selvfølgelig sovet på dagen og fucket opp døgnrytmen. Ble så ekstremt trøtt av å sole meg. Overkill med D-vitaminer etter en lang vinter i Norge er sikkert grunnen. Uansett, i morgen tror jeg vi skal på The Grove og shoppe litt. Det er så kult det kjøpesenteret. Ser ut som en fornøyelsespark. Og shopping er jo i seg selv en fornøyelse, hehe.

Nå burde jeg legge meg, men det kommer nok ikke til å skje med det første. Jeg skal heller sitte og se Two and a Half Men mens jeg sitter og spiser typisk LA superfoods. Jeg liker det ekstremt godt, fant jeg ut. Herregud, jeg kunne lett levd på det. Kale chips og økologisk cereal med mandelmelk – jævlig digg!

Uansett, nok rambling om turen for i dag.

Ha en fin dag, dere! <3

9 kommentarer

Siste innlegg