Hvordan rocke rosa øyenskygge

Noen av produktene er sponset

En av vårens trender på make up fronten er rosa øyenskygge. Før var jeg mye flinkere å bruke farger i sminken min, det har gått mer og mer over til jordfarger både på lepper og øyne. Men det kan jo være så kult! Det gjelder bare å våge å prøve noe nytt, og finne ut hva du er komfortabel med. Det første du kan gjøre er å drite i farge i forhold til øyenfarge. Who cares. Synes alle passer alt jeg. Leppefarge kan derimot være mer flatterende om du finner noe som passer til hudtonen din. For eksempel om du skal bruke rødt så kan du gå for en mer oransje versjon hvis du har gylden hud, og mer mot rosa om du har kald hudtoner. Mens andre er en miks og passer alt.

Uansett, jeg valgte å gå for en rosa look uten eyeliner. Yikes, jeg går aldri uten eyeliner. Det er fordi jeg føler øynene mine er for små i forhold til resten av ansiktet, men det er jo greit å prøve noe nytt også. Da påfører jeg heller øyenskyggen lenger ut mot den ytre øyenkanten, og prøver å konturere ved å legge litt mørkere skygge ytterst i globallinjen. 

Jeg begynner med å prime øyet med concealer og deretter et finishingpudder. Deretter bruker jeg en stor dusekost og påfører en nøytral baseskygge over hele øyelokket, gjerne en lys laksefarget. Det passer til det meste. Så brukte jeg Urban Decay sin Full Spectrum palett til resten, etterfulgt av mascara. 

1. Etter baseskyggen brukte jeg en fluffy dusekost til å påføre den oransje shimmerskyggen Jones over hele lokket og litt over brynsbenet. Jeg bruker forresten den type kost til all øyenskygge omtrent for da har en mer kontroll på mengde produkt og det er mye enklere å duse. Hemmeligheten til en fin look på øyet er å blende, blende, blende!

2. Deretter gikk jeg for den varme rosa shimmerfargen Seize på hele lokket, og duset den ut mot ytterkanten av øyet. 

3. For å få litt dybde og mer glitter brukte jeg gullfargen Goldshine og sølvfargen Ice litt spredt med en fuktig øyenskyggekost, men med mest fokus på midten av lokket, ikke så høyt opp. Dette får øyet til å se litt større ut.

4. Om jeg ville ha en mørkere look kunne jeg brukt Warning ytterst i globallinjen, men jeg droppet det denne gangen. Jeg avsluppet med hvitfargen Bump rett under brynet. 

5. Bruk så akkurat de samme fargene under øyet med en litt tynnere kost, og i tillegg en fluffy kost etterpå hvis du trenger å duse det ut. Så påfører du mascara.

Resten av produktene:​

 

ABH lipstick Milkshake // Urban Decay Full Spectrum palette // glominerals contour Light/Medium // Smiths & Cult mascara // Beauty Blender // glominerals Satin II foundation (natural fair) og LUXE Translucent pudder

Dette var altså en versjon av rosa øyenskygge som ikke er så ekstrem, i tilfelle du har lyst å eksperimentere litt til fest eller hverdags!

15 kommentarer

Siste innlegg