Mine lepper Før og etter fillere

Jeg var hos behandleren min, Stine, her om dagen for å fylle på leppene mine. Det er sikkert 12. gang siden jeg begynte for fire år siden, ettersom en må fylle på litt oftere i begynnelsen for at resultatet skal vare. Mer om det senere i innlegget. I den anledning tenkte jeg at jeg skulle lage en “før og etter”-collage for å se hvilken forskjell hyaluronsyren har gjort med leppene. Nå er det superlenge siden jeg har tittet på bilder fra før jeg begynte med det, så jeg ble litt sjokkert over forskjellen! 

Helbilder:

Som dere kan se er overleppen mye mer synlig når jeg smiler, noe jeg ønsket meg. I tillegg synes jeg leppene ser mer proporsjonerte ut i forhold til nesen min, og jeg synes resultatet ser ganske naturlig ut. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte med det, og ville gjort det om igjen. Heldigvis har sminkekunnskapene endret seg i en mer positiv retning de siste fire årene, omg:p

Jeg husker jeg tenkte på gjøre det en stund før jeg flyttet til Oslo, og så gjorde jeg det kort tid etter at jeg begynte på hudpleieskole her. Det var skummelt første gangen husker jeg, venninna mi og jeg visste jo ikke om det var “farlig” på forhånd, eller om det var noen risikoer i forhold til det osv. Men jeg skjønte fort at det var rimelig trygt, og har aldri hatt noen komplikasjoner bortsett fra hevelse og små blåmerker på leppene som går bort etter et par dager. Dette er noe som er veldig vanlig, og som en må regne med. Det er derimot viktig å påpeke at du må gå til en som er flink og har erfaring, for resultatet kan bli mindre bra hvis behandleren ikke vet hva hun gjør. 


Nærbilder av leppene, 2014

Det tar tid å bygge opp volumet i leppene med hyaluronsyre, fordi det i utgangspunktet ikke er en permanent filler. Hyaluronsyre er noe vi naturlig har i kroppen, og som skilles ut i urinen etterhvert som tiden går. Hvis du likevel gang på gang fyller på før alt har gått ut, så vil det danne seg arrvev i leppene og dette fører til at volumet holder seg bedre og du ikke må fylle på så ofte. Så det blir mindre kostbart med tiden. Selv om jeg går 1,5 år uten å fylle på, så vil ikke leppene bli så små som de var i utgangspunktet, for å gi et eksempel.

 

En positiv bivirkning jeg har merket av å fylle på leppene, er at jeg omtrent ikke trenger å bruke leppepomade lenger. Leppene holder seg veldig fuktige. I tillegg forebygger jeg rynker rundt munnen.

Denne gangen satte Stine Teosyal Kiss på meg, som er en hyaluronsyre på samme måte som Restylane og Juvederm. Den er spesiallaget for lepper, og bygger volum veldig effektivt, i tillegg skal den vare i opptil et år. Hvis du vil bygge volum raskt og effektiv, så er denne bra. I tillegg er den rimeligere enn konkurrenten Juvederm Volbella, altså 3200,- istedetfor 3900.- per 1 ml. Stine har et bredt utvalg av fillere, og hun kan finne ut hva som passer deg best.

Jeg går fast til Stine Storaunet v/ Klinikk Oslo. Hun er veldig nøye og tar hensyn til hvilke lepper du har fra før, og hvordan det kan se mest mulig naturlig ut. Jeg anbefaler henne varmt.

 Hun jobber fast på Klinikk Oslo i Hegdehaugsveien 31 (nederst i Bogstadveien).

Hvis du vil bestille time hos Stine eller har noen spørsmål til behandlingen kan du ringe 22980538 eller 90555527 eller sende epost til [email protected]

Behandlingen er sponset

 

19 kommentarer
    1. VHO – £ive for today,not for tomorrow: Jeg skjønner! Hun holder til mellom Frogner og Nationaltheateret, Arbins gate 4. Hvis du går av på trikk/busstoppet som heter Slottsparken så tar det bare ett minutt og gå:) ganske lett å finne frem.

    2. Jeg brukte Restylane tidligere, og måtte fylle hver måned for å holde leppene så fyldige som jeg ønsket. Etter 8 mnd sluttet jeg, for det ble for dyrt. Hvor ofte måtte du fylle teosyal til å begynne med? Hvor lang tid tok det før det begynte å holde seg i det volumet det var ment å være? 🙂

    3. Yvonne: Jeg skjønner. Jeg begynte ikke med Teosyal, jeg begynte med Restylane Perlane. Måtte fylle på kanskje hver tredje måned, fordi det gikk så fort ut. Men etter at jeg hadde fylt en stund, kanskje etter ett år, så holdt det en del lenger. Men jeg merket veldig stor forskjell på varigheten etter at jeg startet med Volbella og Teosyal Kiss, så jeg anbefaler de fillerene som varer lenger. Nå varer volumet i leppene kjempelenge 🙂

    4. Kjempefine lepper nå!
      Hvor mange ml fyller du på med? Skal selv ta 1ml nå på torsdag, spent men gruer meg litt og

    5. Katrine: Tusen takk! Det varierer, nå er de jo ganske store så jeg fyller som regel ikke på mer enn 0,5 ml bare for å opprettholde dem liksom. Hvis du tar første gang så vil jeg anbefale 1 ml, siden det ikke vil vise så godt med 0,5.

    6. Heisann
      Liker så godt at leppene dine ser så naturlige ut etter filler, men søkte på klinikk Oslo og kunne ikke finne hun Stine, vet du hvor hun befinner seg nå??
      Å bruker du forsatt henne.

    7. Takk for svar.
      Fant ut dagen etter jeg skrev her at hun er rett borti gaten for meg annenhver torsdag.
      Veldig rart, er meninga at jeg skal da tydeligvis ☺
      Er det forresten veldig vondt?

    8. Patricia: Du får bedøvelse først og så er det bedøvelse i middelet som er i sprøyta også, så det gjør ikke sånn kjempevondt. Men en kjenner det jo 🙂

    9. Igjen takk for svar, kjenner ingen som har gjort det,så veldig fint og høre fra noen som har fillere 😊 Får nok ta meg en tur den 17 og snakke litt med henne og finne ut om det er noe for meg.
      Er bare så redd jeg ikke får et naturlig resultat. Vil ikke ha disse sinnssyke duck leppene om du skjønner.
      Finn blogg du har! Følger deg på Facebook. Spennende lesing og lærerikt 😊😊

    10. Jeg og vil det ,men redd for at foreldrene mine syns det er teit uansett jeg er 20:p men brynene sine var finere når dem ikke var så markerte og tykke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg