Mine hudpleieprodukter

Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet om hvilke produkter jeg bruker til huden, og jeg har fått mye nytt siden den gang. Jeg er veldig opptatt av huden min, og har sikkert mer produkter enn gjennomsnittspersonen på badehyllen. Jeg er rimelig kresen, ettersom jeg har prøvd mye forskjellig. Det er utrolig viktig å bruke gode hudpleieprodukter. I kombinasjon med en sunn livsstil er det dette som holder huden din fin og forebygger rynker. De produktene jeg skriver om nå er de jeg bruker hver dag eller flere ganger i uken.

Babor HY-ÖL og Phytoactive Combination: Denne to stegs-rensen er basert på oljer som emulgerer i kontakt med vann. Først bruker jeg den gule, deretter den blå (tilpasset hudtype) og til slutt masserer jeg inn litt vann og skyller av. Rensen stripper ikke huden for fett i det hele tatt, den er veldig effektiv til å ta av sminke og bevarer fuktigheten i huden. Etter bruk får du en myk hud som ikke virker stram. HY-ÖLen kan kjøpes her og Phytoactive til forskjellige hudtyper kan kjøpes her.

Dermalogica Skin Resurfacing Cleanser (Anti-Aging): Denne rensen er litt røffere enn den over. Den inneholder et svært aktivt melkesyrekonsentrat som hjelper å gi huden en fin overflate ved å fjerne døde hudceller. Etter bare en gang med denne rensen får du en tydeligere glattere og renere hud. Den inneholder også antioksidanten E-vitamin, og rose flower olje som beroliger huden. Denne rensen gjør at andre produkter trekker dypere ned i huden etterpå. Det er viktig å bruke solfaktor etterpå, fordi huden blir ekstra ømfintlig etter melkesyrene. Hvis jeg bruker denne for ofte begynner huden min å flasse, så jeg bruker den kun om morgenen, cirka 4-5 ganger i uken. Kan kjøpes for 364,- her

Bliss Micro Magic: Denne har jeg tidligere lagd et innlegg om. Det er en mikrodermabrasjons-peeling som er litt sterkere enn vanlig peeling, men samtidig kjennes den veldig skånsom ut mot ansiktet. Den etterlater virkelig huden “ny”, en får kjempeglatt og finpolert hud av den. Passer fint hvis en skal bruke serum og masker etterpå, da de trekker dypere ned i huden. Selges i hudpleiesalonger.

Dermalogica Multivitamin Thermafoliant (anti-aging): Denne peelingen er også veldig god, men litt mer kraftig mot huden, ettersom den er i Anti Age serien til Dermalogica. Eldre hud trenger grovere peeling for å sette i gang prosessene og få bort døde hudceller, så hvis du har hypersensitiv hud så er ikke denne noe for deg. Jeg liker den veldig godt til min hud, den blir varm når du masserer den på og er fort gjort å bruke. Bare masser den på i en til to minutter, deretter skyll av med varmt vann. Huden blir etterpå mer fuktig og jevn. Skrubben kan kjøpes her.

Emma S. Ageless Oxygen Mask: Skummasken fra Emma S. er en herlig opplevelse, og denne har blitt skrevet om i en del ukeblader. Den stimulerer hudens cellefornyelse gjennom å transportere oksygen til hudcellene. Du legger litt av masken på ansiktet, og etter noen sekunder så vokser skummet og det kjennes veldig stimulerende ut på huden. Etter noen minutter skyller du masken av med varmt vann, og huden føles fyldig, herlig og med økt elastisitet. Kan kjøpes her.

Miriam Quvedo Renewal Overnight Mask: Denne nattmasken er en kremet gelmaske som er designet for å få sliten og stresset hud til å slappe av. Masken blir lett kald etter påføring, og frisker opp huden i løpet av natten ved hjelp av unike aktive ingredienser som drageblod og sekret av Helix Aspersa Müller (snegle), med regenererende og beskyttende egenskaper. Den inneholder også Cell-Detox Booster som forsterker avgiftningen av cellene i huden. I tillegg er den basert på termisk vann som gir mange nødvendige næringsstoffer for å få en strålende, fornyet hud. Huden min er skikkelig frisk etter bruk, og av og til bruker jeg den også utenom nettene etter behov. En skikkelig energi-boost for huden! Miriam Quevedo er ganske nytt i Norge, så det selges på noen utvalgte frisør- og skjønnhetssalonger. Frisørsalongen Siste Mohikaner i Oslo sender MQ-produkter over hele landet, så du kan ringe dem på tlf 22565805 for å bestille produkter eller få oversikt over andre forhandlere.

Matis Hyaluronic Performance: Denne masken passer alle hudtyper, fordi den inneholder hyaluronsyre, noe alle har og som holder 1000 ganger sin egen vekt i vann. Men spesielt fin er den til noen i 20-30 årene og oppover, ettersom den “plumper” huden, huden blir altså mer fyldig og tørrhetsrynker forsvinner etter 10 minutter med denne på ansiktet. Perfekt hvis du føler at du virkelig trenger å gi huden et boost. Jeg har skrevet et mer inngående innlegg om denne her. Masken kan kjøpes her.

REN Radiance Renewal Mask: Denne masken inneholder glykolsyre som har en peelingeffekt, og den har konsistens som minner om honning. Masken er laget for å fornye hudfargen, redusere synligheten av fine linjer og forbedre hudens tone. Den fjerner døde hudceller, lysner huden og bekjemper hudormer og urenheter. En kjenner at ansiktet blir litt varmt etter påføring, og prikker litt, men det er bare herlig. Etter at den har virket i 10 minutter så skyller en den av med varmt vann, og huden får en fin glød og masse fuktighet. Akkurat nå er det -20% på masken, og du kan kjøpe den her.

Idealia Life Serum fra Vichy: Dette serumet gjør huden silkemyk og tilfører både fuktighet og fett. Huden føles helt “ny” ut etter påføring. Den passer fint til både dag og natt. Jeg har skrevet mer detaljert om denne i et eget innlegg her

Decleor Aromessence Solaire Tan Activator (100% naturlig): Dette serumet bruker jeg for å forberede huden i ansiktet på sol, og begynner å bruke noen uker før jeg skal ut i solen. Det er en olje som er laget for å øke hudens motstandsdyktighet mot UV-stråler, og bidrar til å hindre hudaldring og fremme en langvarig og jevn brunfarge. Serumet påføres ansiktet før solbeskyttelse. Serumet blir umiddelbart absorbert etter påføringen, uten å etterlate masse olje på overflaten. I ♥ this one! 

REN Radiance Perfection Serum: Dette multiaktive serumet fra REN etterlater huden mer strålende, fyldig og sunn. Den inneholder blant annet hyaluronsyre, vitamin C og glykogen. Regelmessig bruk kan bidra til å redusere fremkomsten av solskadet hud og hyperpigmentering. Den gir ikke optimalt med fett til huden, så den alene gjør at huden min ikke får nok fuktighet. Men likevel liker jeg serumet, den gjør huden fin på overflaten og jobber i dybden. Passer fint til en ung, normal hud. Serumet kan kjøpes her.

Matis Perfecting Eye-Contour Patch: Disse patchesene er geniale til dagen derpå, eller bare når du er sliten, da de omtrent fjerner alle tegn til sliten hud rundt øynene. De reduserer poser og mørke ringer under øynene, tilfører fuktighet, stimulerer de små blodårene under øynene og roer ned huden. Du plasserer bare en lapp på ren hud under øynene, masserer lett slik at huden absorberer produktet, og så lar du det ligge sånn i 10-15 minutter. Voila! Du får kjøpt dem her.

Vitality by Matis Roll’on Energ’eyes: Denne er også perfekt etter en festkveld, men jeg bruker den hver dag for å friske opp huden under øynene, motvirke mørke ringer og tilføre fuktighet for å forhindre rynker. De tre kulene ved applikatoren gir en tonet minimassasje som sammen med produktet hjelper til å øke mikrosirkulasjonen på den sensitive huden rundt øynene. Kremen absorberes veldig lett. Du får kjøpt den her.

Revale Natural Defense SPF 25: Denne dagkremen er mer enn en solkrem alene, den hjelper også å gi beskyttelse mot frie radikaler og jevner ut hudfargen mens den skjuler urenheter med en farget, matt finish. Den inneholder Coffee Berry, som er en av de sterkeste antioksidantene som finnes. Fordi den har litt farge i seg, så minner den litt om en BB cream. Den er en drøm å smøre på ansiktet, og gir veldig mye til huden. 

BareMinerals Faux Tan Face: Jeg bruker aldri solarium, så jeg er avhengig av selvbruninger i alle slags former, også til ansiktet. Men til ansiktet er det alltid mye vanskeligere å finne en god en enn til kroppen. De skal ikke tette porer, de skal gi nok fuktighet osv. Og det gjør faktisk Faux Tan. Det er faktisk den beste jeg har brukt til nå. Den har litt grønt i seg som gjør at fargen ikke blir så oransje, og den gir ganske godt med farge. Den gir en fin bronsefarge som gradvis utvikler seg til en naturlig brunfarge. Et mineral kompleks arbeider for å forlenge effekten, mens planteekstrakter bidrar til å låse i fuktighet uten å tette porene. Den inneholder verken parabener, sulfater eller ftalater. Denne er det -25% på nå og du får kjøpt den for kun 216,- her.

Emma S. Ageless Day Cream SPF 15: Dagkremen fra Emma S. overrasket meg veldig positivt. I tillegg til at den har SPF 15 og beskytter mot UVA og UVB, er den lett og gjør huden silkemyk etter påføring. Denne er rimelig perfekt for en kombinasjonshud/tørr hud. Selges på Kicks.

Decleor Aroma Sun Expert SPF 30: Antirynke krem til ansiktet med solfaktor som beskytter mot UVA og UVB. Solfaktor må en bruke året rundt, uavhengig om det er sol eller ikke. Derfor er det viktig å ha det integrert i for eksempel en dagkrem. Men hvis en virkelig skal legge seg ned å sole seg, så er det ofte bedre med en ren solkrem som er beregnet på ansiktet. Decleor sin er veldig lett og gjør huden fin, samtidig som den har 30 i solfaktor. Kremen gir deg en jevnere og raskere brunfarge. Trekker veldig fort ned i huden og gjør huden myk og god. Selges i hudpleiesalonger.

Miriam Quevedo A-Helix Advanced Renewal BB cream (SPF 30): BB creamen fra MQ har blitt en stor favoritt. Den er virkelig bra for huden, tetter ikke porer og gir et kjempefint, naturlig resultat. Den er perfekt å bruke hvis du skal ut i solen og ikke har lyst å kleise på masse foundation, men likevel har lyst på litt dekkevne og solbeskyttelse. Den er beriket med granateple ekstrakt og vitamin E som er gode antioksidanter, og hyaluronsyre med svært fuktighetsgivende egenskaper. I likhet med MQ-nattmasken inneholder den sekret av drageblod og Helix Aspersa Myller (snegleekstrakt). Den inneholder også antibiotika peptider som er naturlig og som beskytter huden mot miljøfaktorer. Ta kontakt med Siste Mohikaner for bestilling eller for andre forhandlere på tlf 22565805.


Dermalogica Skin Smoothing Cream: Siden Skin Smoothing cream ikke har solfaktor, så påfører jeg denne før jeg legger meg. Den gjør huden veldig myk, gir en god balanse mellom fuktighet og fett og passer veldig godt til en kombinasjonshud. 

Miriam Quevedo Renewal Overnight Mask: Som nevnt tidligere i “masks”.

Bruker dere noen av de samme produktene? 🙂

Inneholder reklamelenker

9 kommentarer

Siste innlegg